اوضاع معیشت مردم بیش از حد خراب است و این از بی مدیریتی است | نمره مجلس دهم مردود است | 40 درصد مردم زیر خط فقر هستند | چند سال با برجام وقت کشور را هدر دادند | وضعیت کنونی کشور نتیجه انتخاب اشتباه است | محاکمه مفسدان مردم را خوشحال می کند | به داد دریاچه پریشان برسید | با اشرافی گری نمی توان کشور را اداره کرد
کد خبر: ۷۴۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 25 May 2019

اوضاع معیشت مردم بیش از حد خراب است و این از بی مدیریتیست

به گزارش تابناک فارس:نماینده ولی فقیه در فارس گفت: طي جلسات زيادي كه با مسئولان متولي برگزار شده با يك حساب ساده سر دستي متوجه خواهيم شد كه در همين اوضاع فعلي اقتصادي در استان بيش از سي هزار شغل مي‌توان ايجاد كرد و اگر نشد ضعف مديريتي است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه وضعيت معيشت مردم بيش از حد طبيعي شور شده كه ناشي از ضعف مديريت است، گفت: ضعف مديريت در موضوع معيشت مردم معضلاتي ايجاد كرده است.

آیت‌الله دژکام با تصریح اينكه فاصله‌اي بين ارز اعلامي با ارز نيمايي وجود دارد، افزود: جا‌به‌جايي كه در تصميم گيري‌هاي دولت رخ مي‌دهد مبالغ زيادي پول به وجود مي‌آيد كه در فضاي امروز بايد صرف رسيدگي به اقشار كم درآمد شود.

وی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: ضعف مدیریتی باعث این مشکلات شده که امروز نمونه آن را در بخش مسکن و اجاره مسکن شاهد هستیم.

 

نمره مجلس دهم مردود است

امام‌جمعه فیروزآباد گفت: مسوولان سیاسی نظام از شعار سیاسی بیرون آمده و به عمل رو آورند.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اینکه در حالی مجلس دهم عمر خود را به پایان می‌رساند که کارنامه خوب و درخشانی ندارد، ادامه داد: مجلس در بزنگاه‌ها و فراز و نشیب‌های مختلف تصمیمات مهمی نتوانست اتخاذ کند.وی اضافه کرد: مشکلات از قبیل مبارزه با فساد، مبارزه با سوداگران سیاسی خارج و داخل، تصویب قوانین انقلابی که می‌توانست جلوی افسارگسیختگی‌ها و افزایش قیمت‌های افسارگسیخته در موارد مختلف باشد.

هاشمی زاده بیان داشت: سؤال این است که در مقطع کنونی انقلاب با همه این مشکلات، مجلس شورای اسلامی در کدام نقطه از معادلات کشور قرار دارد؛ و یا باوجود تذکرات مقام معظم رهبری در بخش مبارزه با اشرافی‌گری از راه حرام مجلس چقدر جلوآمده و سد راه آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: در بخش مبارزه با فساد مجلس چقدر توانسته نقش‌آفرینی کند و در بخش‌های سیاست خارجی و مبارزه با بدخواهان مسئله برجام مجلس فعلی چه تصمیماتی گرفته است؟

هاشمی‌زاده با اشاره به اینکه در بخش وحدت و یکپارچگی امت اسلامی، مجلس با چه باوری نظاره‌گر است، عنوان کرد: امید است در این مدت باقی‌مانده از عمر مجلس دهم نقش‌آفرینی‌های ارزشمند این مجلس را در مسائل گوناگون مشکلات موجود چه در حال حاضر و چه مسائل پیش رو جبران شود.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس و فعالیت غیررسمی برخی از نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: این روزها روزهای فعالیت غیررسمی نامزدهای انتخاباتی است که باید همه توجه داشته باشند با وعده در حد توان با مردم تماس داشته باشند که خدایی ناکرده دچار تناقض‌گویی نشوند.

با اشرافی گری نمی توان کشور را اداره کرد

آیت‌ا... سید‌محمد فقیه امام جمعه نی ریز به روز قانون و آغاز هفته مجلس اشاره کرد و گفت: «مسئله این است؛ آیا مجلس ما توانسته جایگاه خود را حفظ کند؟ امام(ره) فرمود مجلس در رأس امور است و وکلای کشور در آنجا جمعند. اما مجلس دهم با گذشت سه سال از عمرش، جایگاه خود را حفظ نکرد و نتوانست خود را در رأس امور قرار دهد.»
 
ایشان افزود: «چرا این همه تورم و گرانی؟ چه برنامه‌ای برای مستمندان دارند؟ چرا مدیریت و نظارت بر دولت ندارند؟ تا زمانی که مجلس شفاف عمل نکند و انتخابات به شکل کنونی باشد و نمایندگان با ترفند و پول به مجلس بروند، خدمتگزار نیستند.»
 
خطیب جمعه نی‌ریز با ابراز نارضایتی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گوشت، عنوان داشت: «پولها را جای دیگر هزینه می‌کنند و ملت در زحمتند. باید به فکر مردم باشند؛ با اشرافی‌گری و سبک زندگی غربی نمی‌شود کشور را اداره کرد. مسئولان باید دست از تشریفات بردارند و زندگیشان با مردم یکی باشد. اما هر روز یک اختلاس میلیاردی اعلام می‌کنند. این چه نظارتی است؟ برای هر ساعت در مجلس چقدر هزینه می‌شود؟ این همه هزینه می‌کنند، چه کاری انجام می‌دهند؟ روز به روز اجناس گرانتر و بازار آزاد‌تر. هر کس هم هر طور خواست عمل می‌کند.»
 
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: «مردم بیدار و هشیارند و به حرمت اسلام ساکتند. شما به اسم اسلام به اسلام ضربه می‌زنید. امام(ره) نمی‌گفت من رهبرم؛ می‌گفت خادمم. و دیدید مردم چطور احترامش را می‌گذاشتند. شما مسئولان هم باید خادم مردم باشید. کارها را به دست جوانان بدهید؛ نه دست پیرمردهای مفت‌خور.»
 
ایشان با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن گفت: «مردم چه کنند و زندگیشان چگونه تأمین شود؟ مسئولان در رفاهند؛ اما مردم  در زحمتند. در این یک سال باقی مانده فکری به حال اقتصاد بیمار کنید. »

40 درصد مردم زیر خط فقر هستند

امام جمعه لارستان با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نتوانستند این نهاد مهم و حیاتی را در جایگاه اصلی خود که در رأس امور است قرار دهند، گفت: در حالی که مجلس دهم شورای اسلامی در اواخر سال سوم فعالیت خود قرار دارد، نمی توان نمره درخشانی به کارنامه عملکرد این مجلس در حوزه های مختلف داد زیرا که مجلس در بزنگاههای پرونده های گوناگون و مهمی که جامعه و کشور درگیر آن بوده و هست، می توانست عملکرد بهتری داشته باشد اما متأسفانه اینگونه محقق نشد.

امام جمعه لارستان مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری را معیشت و مسائل اقتصادی مردم دانست و تصریح کرد: مسئله اقتصاد تأثیر مستقیم در معیشت مردم دارد و این مسئله موجب فشار بر اقشار ضعیف و متوسط جامعه شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در زمان حاضر بخش زیادی از سبد یک خانوار را هزینه افسار گسیخته مسکن می شود، ادامه دادک داشتن مسکن برای برخی از خانواده ها به یک خواب و رویا تبدیل شده است به طوری که در طی یکسال گذشته در بعضی از شهرها مانند تهران قیمت مسکن افزایش ۱۰۰ درصدی داشته که این امر سبب فشار به خانواده های متوسط و ضعیف شده است.

وی با استناد به اماری از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه تعداد بسیاری از خانواده های ایرانی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به زیر خط فقر رفته اند، اذعان داشت: براساس این گزارش در سال ۹۶ فقط ۱۶ درصد از افراد جامعه زیر خط فقر بوده اند ولی این در حالی است که تا پایان سال ۹۷ بین ۲۳ الی ۴۰ رصد از مردم زیر خط فقر رفته اند و این خبر خوبی نیست و باید مسئولان به فکر رفع این مهم باشند.

چند سال با برجام وقت کشور را هدر دادند

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، با مذاکره مشکل کشور حل نمی‌شود بلکه عقب می‌مانیم.

طالبی به مذاکرات هسته‌ای، برجام، سال‌هایی که وقت کشور بیهوده در این زمینه هزینه شد و تذکرات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر با اراده قوی گفت‌وگو می‌شد، امروز نه‌تنها چیزی از دست نمی‌دادیم بلکه پیشرفت‌هایی نیز کسب می‌کردیم.

خطیب جمعه اقلید به سبک زندگی غرب و اروپا که همراه با ابتذال و بی‌توجهی به خانواده و زندگی خانوادگی است، اشاره کرد و ادامه داد: می‌کوشند به روش‌ها و بهانه‌ها و ابزار مختلف ازجمله اجرای سند 2030 و...، در فرهنگ ما نفوذ کرده و به نهاد خانواده آسیب‌ و سبک زندگی موردنظر خود را به ما تحمیل کنند ازاین‌رو باید مواظب زندگی اصیل اسلامی ایرانی خود باشیم.

وضعیت کنونی کشور نتیجه انتخاب اشتباه است

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه قانون نوشته می‌شود اما در نحوه اجرای آن درست عمل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارگزاران مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و باید دقت کرد چنانچه یک رئیس‌جمهور کاردان و باتقوا انتخاب کنیم وزیران، استانداران و فرماندارن باتقوا و کاردان انتخاب می‌شوند.

مدبر با اشاره به اینکه باید در هنگام انتخاب مدیران چشم و گوش‌مان را باز کرده و بدانیم چه کسانی را برمی‌گزینیم، گفت: باید به این باور برسیم که نتیجه انتخابمان آنچه باید نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در هنگام انتخاب باید مسوولیت‌ها را سنجیده، وظایف آن مسوول را بدانیم و با دقت انتخاب کنیم، بیان کرد: باید کسانی را انتخاب کرد که بتوانند دردهای مزمن مملکت را دوا کنند.

محاکمه مفسدان مردم را خوشحال می کند

امام‌جمعه لامرد گفت: اجرای حدود و محاکمه مفسدان اقتصادی که گاهی از نزدیکان شخصیت‌ها هستند مردم را خوشحال می‌کند.

حسین زاده با اشاره به اینکه امروز شاهد دو حکومت لیبرال سرمایه‌داری غرب و حکومت ساده‌زیست علوی هستیم، افزود: حکومت لیبرال سرمایه‌داری غرب یعنی هرکسی برج بزرگتر و ماشین بهتر داشته باشد شخصیت اجتماعی آن نیز بالا است.

وی ادامه داد: اما حکومت ما علوی است و باید در مقابل حکومت لیبرال سرمایه‌داری غربی ایستادگی کند و مسوولان نیز موظف به اجرای حکومت علوی هستند.

به داد دریاچه پریشان برسید

امام جمعه کازرون به بارندگی‌های مناسب امسال اشاره کرد و گفت: جوشیدن چشمه‌ها و رودخانه‌ها به معنای مصرف بی‌رویه نیست.

خرسند با بیان اینکه چشمه‌های اطراف دریاچه پریشان کازرون جوشیدن گرفته اما در بستر دریاچه آبی جمع نشده،گفت: توقع داریم دولت همانطور که برای احیای دریاچه ارومیه وقت گذاشت، درصدی هم برای دریاچه پریشان که تنها دریاچه آب شیرین کشور است، وقت بگذارد.

امام جمعه کازرون با تذکر به مسوولان محیط زیست شهرستان و استان گفت: از مسوولان می‌خواهم کارگروهی تشکیل شود تا دلایل خشکیدن این دریاچه مشخص شود.

وی ادامه داد: این همه باران تبدیل هدر می‌رود که با هزینه‌ای کم می‌شود به سمت دریاچه هدایت شود و حتی خود مردم گفته‌اند که حاضرند با هزینه خود این روان‌آب‌ها را به سمت دریاچه منتقل کنند.

خرسند از گروه‌های محیط زیستی خواست مطالبه احیای دریاچه پریشان را دنبال کنند و افزود: از مسوولان بخواهید تا آقایان در تهران بدانند این دریاچه وجود دارد و خشک شده است.

امام جمعه کازرون گفت: این دریاچه از لحاظ محیط‌زیست و گردشگری می‌تواند برکاتی برای شهرستان و استان داشته باشد.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
چرا نمی نویسید مدیران بی کفایت ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار