آنچه که از سخنان امروز استاندار ایلام استنباط می شود ناشی از شکل گیری گروههای فشار در راستای انتصاب مدیران ویا تلاش برای ابقای آن دسته از مدیرانی است که دوره مدیریت آنان رو به اتمام است . به واقع نوعی گلایه از تلاش افراد فاقد مسولیت با نگاه قومی به مدیرگزینی که حتی بخش اعظمی از انرژی نمایندگان استان را به خود اختصاص داده است .
کد خبر: ۷۴۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹ 23 May 2019

تابناک ایلام ::استاندار ایلام در نشست شورای اداری استان به موضوعات متنوعی در خصوص انتصابات استان ،تغییرات مدیریتی ونقش نیروهای موثر در مقوله انتصاب مدیران جدید اشاره کرد. برخی رسانه ها آنگونه از سخنان قاسم سلیمانی دشتکی استنباط کرده و به تحلیل وانتشار موضوعات مطروحه مبادرت نموده اند که گویی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مخاطب  بخش اعظمی از سخنان وی بوده اند.

 آنطور که در سپهر سیاسی ومدیریتی استان وکشور مرسوم است ، در موضوع مهم وموثری همچون تعیین مدیران با توجه به نقش موثر آنان در فرآیند توسعه استان ،لازم است از نظرات ارکان مختلف قدرت بهره گیری شده و البته بایستی تصمیم نهایی انتصابات را نماینده استان اتخاذ کنند .همانگونه که براساس قانون این نمایندگان مجلس شورای هستند که با رای اعتماد خود وزرا را تایید می کنند ،پس بنابراین مدیران استانها نبایستی در تعیین مدیران دستگاههای اجرایی استان نسبت به رای ونظر نمایندگان مردم در انتصاب مدیران بی توجهی کرده ویا در صدد باشند که اراده نظارتی آنان را به محاق ببرند .

از این سو نیز نمایندگان مردم نیز بایستی در مقوله انتصاب مدیران تنها به ارایه نظرات نظارتی خود اکتفا نموده ودر حوزه تغییرو یا انتصاب مدیران به گونه ای رفتار کنند که گویی نماینده دولت دراستان از اراده و اختیار لازم برای چیدمان ترکیب مدیران همکار خود برخوردار نبوده ویا اینکه وظایف واقعی خود را کنار گذاشته وتمام مساعی خود را در این حوزه متمرکز نمایند . همانگونه که نمایندگان در بعد نظارتی و پیگیری امور مربوط به حوزه انتخابیه مسئولند ،استاندار نیز به عنوان نماینده عالی دولت باید پاسخگوی ناکارآمدی مدیران انتخاب شده در حوزه های مختلف مدیریتی باشند . تداخل در کار همدیگر به نوعی باعث شکل گیری تعارض در وظایف واختیارات شده ومهمترین نتیجه ملموس آن ،مشخص نشدن فرد مسئولیست که بایستی پاسخگوی ناکارآمدی مدیران دستگاههای اجرایی باشد.

استاندار ایلام در اینخصوص گفته است : امیدوارم تغییرات تحرک خوبی در راستای توسعه در استان ایجاد کند.اگر کسی بخواهد تغییر بکند باید علت تغییر آن مشخص شود و کسی که انتصاب می شود بایست شایسته باشد و تبدیل به احسن شود.برخی مواظب باشند در اموری که مربوط به انها نیست دخالت نکنند.

وی با اشاره به تغییرات اخیر تصریح کرد: از ارتقای دوستان بسیار خوشحال هستیم اما بعد از هر تغییر برای جایگزینی افراد فشار سختی پیش می آید.اگر افرادی دنبال انتصاب یک نفر هستند آن مدیر دیگر مدیر دستگاه اجرایی و مردم نیست بلکه وام دار آن کسی است که او را به مسئولیت رسانده است.

سلیمانی دشتکی افزود:این افرادی که برای تغییر و انتصابات اینقدر انرژی صرف می کنند و وقت ما را می گیرند اگر ادعای دلسوزی برای مردم دارند بیایند در راستای کمی و کاستی ها مطالبه گری کنند و دنبال رفع مشکلات مردمی باشند.

استاندار ایلام با تشریح وظایف نمایندگان گفت :نمایندگان نماینده مردم هستند، نبایست وقت آنها را با موضوع عزل و نصب ها تلف کرد. کسایی که منصوب شدند پاسخگو باشند و این پاسخگویی در خدمت به مردم خلاصه می شود و بایست نشان دهند که این انتصاب درست بوده است.

آنچه که از سخنان امروز استاندار ایلام استنباط می شود ناشی از شکل گیری گروههای فشار در راستای انتصاب مدیران ویا تلاش برای ابقای آن دسته از مدیرانی است که دوره مدیریت آنان رو به اتمام است . به واقع نوعی گلایه از تلاش افراد فاقد مسولیت با نگاه قومی به مدیرگزینی که حتی بخش اعظمی از انرژی نمایندگان استان را به خود اختصاص داده است .

البته دراین نشست، ایوب درویشی که برای شرکت در مراسم تودیع دیرهنگامش در  جلسه شورای اداری امروز حضور یافته بود ،با سخنانی چالشی،باعث شکلگیری حاشیه ای در فضای رسانه ای استان شد که آنهم واکنش جلال میرزایی را به دنبال داشت .

ایوب درویشی در حالی به دفاع از عملکرد خویش در دوره کوتاه مسئولیتش در استان پرداخت که اتفاقا یکی از دلایل کوتاه شدن عمر دوره ماموریت وی در کسوت معاونت اقتصادی ،به محاق رفتن فعالیت های توسعه ای استان و عدم برنامه ریزی در راستای بالفعل سازی ظرفیت های بالقوه استان بود .

البته درویشی با تاکید بی ربط بر اینکه " به جز استاندار کسی در آمدنش به استان ایلام دخالت نداشت " بدون توضیح این نکته مهم که چه کسی در رفتنش از استان و تنزل جایگاهش نقش داشت،این موضوع را به صورت ابتر بر جای گذاشت  . ایشان بایستی به این سوال هم پاسخ دهند که اگر استاندار در آمدنش نقش داشتند که حتما درست است ،پس چرا ایشان نتوانست تا پایان ماموریت سلیمانی دشتکی درایلام ،او رادرکنار خود داشته باشند؟ آیا ضعف عملکرد وی در معاونت اقتصادی استاندار را ازاین انتصاب پشیمان کرد، یا واقعا قدرت نظارتی نماینده مانع از تداوم نقش آفرینی وی در زادگاهش شد؟! 

البته در پس هر موضعگیری با ایما واشاره وخطاب قرار دادن افراد خاص ،نباید انتظار سکوت از مخاطب سخنان خود را داشت ،همانگونه که میرزایی نماینده استان در مقابل این موضعگیری ها سکوت نکرد و با انتقاد از موضع امروز ایوب درویشی گفت : بنده نقشی در آوردن درویشی نداشته ام وعملکرد وی درایلام مطلوب نبود . در دوره ایشان معاونت اقتصادی نتوانست در راستای توسعه استان گامهای موثری بردارد.وما می بایست بعنوان نماینده از اختیارات نظارتی استفاده می کردیم که جلو ضرر بیشتر این انتصاب را می گرفتیم.

از این موضعگیری میرزایی اینگونه استباط می شود که با تایید گفته های درویشی مبنی بر نقش استاندار در آوردن وی به استان ایلام ،به نوعی از مسئولیت کم کاری  انتصاب درویشی مبری و این انتصاب را متوجه استاندار نموده است . البته باید چرایی موضعگیری اخیر درویشی در کالبد شکافی یک اتفاق تاریخ گذشته را در نقش میرزایی در رفتن زودهنگام وی از استان ایلام معنا نمود .نقشی که  امروز نماینده ایلام از بعد نظارتی انجام وظایف خود در راستای پیشگیری از زیانهای این انتصاب، از آن پرده برداری کرد .

مضافا اینکه هرچند در سخنان استاندار ایلام می توان رگه هایی از تلاش برای انداختن توپ به زمین نمایندگان یافت اما در کل این تلاش را نمی توان در راستای ایجاد تقابل با نمایندگان استان معنا ومفهوم کرد .البته در سخنان روزهای گذشته وامروز استاندار اینگونه برداشت می شود که با نزدیک شدن به ایام انتحابات مجلش یازدهم ،باید شاهد آتش تهیه های بیشتری از سوی وی برعلیه مواضع نمایندگان استان باشیم ،آتش تهیه ای که در  پشت بند آن قطعا  تکی بزرگ در راستای فتح قله قدرت بلامنازع در استان متصور هستیم . 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
آقای استاندارحرفهای قشنگی میزنندولی درعمل دقیقا برعکس حرفهایشان رفتارمیکنند ونتیجه آن حاکم شدن یک عده آدم ناتوان سفارش شده ازمرکز توسط متصلین به خاتمی که صبح تاشب باگشتن دور رییس جمهوراسبق وقربون صدقه رفتن ایشون برای خودواطرافیانشان که بیشترهم یک خانواده اند پست ومزایای اقتصادی درومی کننداست.اگرمردم میدانستن نتیجه صداقت ورای دادنهایشان استیلای پاچه خواران بوقلمون صفت همچون غده ای سرطانی براین مملکت است ......هرگزرای های میلیونی ثبت نمیشد که امروزآنهادرمشکلات اقتصادی غرق شوندوعده ای سواربرآرای آنها صاحب مناصب وبیشترازآن مزایای اقتصادی شوندکه تاهفت پشتشان راتامین میکند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
تا عادل آذر در مرکز صاحب منصب باشد استان ایلام روی آرامش و پیشرفت را به خود نخواهد دید! نه شمالش و نه جنوبش! سری به مرکز آمار ایران بزنید و از کارمندان و پرسنل آنجا پرس و جو کنید! از نگهبان دم در تا... از یک قومیت خاص با مجوز و بی مجوز استخدام فرموده اند! برای یک کار پژوهشی اونجا رفته بودیم واقعا از اینکه این دیدگاه رو به ایلام و ایلامی ها داشتند خجالت کشیدم!
الان هم که در دیوان محاسبات تشریف دارند، در تمام امور مربوط و غیر مربوط دخالت میکنند!
پیشاپیش از خدم و حشم و جیره خواران خوان بی منتهای جناب آذر عذرخواهی میکنم! که جسارت کردم
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
استاندار درزمان انتخابباجناق نماينده حوزه جنوب اعلام كردود مستقل عمل ميكنيد در حاليكه اين فرماندار بدون هيچ رزومه كار دولتي با فشار كاظم زاده انتخاب شد
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
استاندار درزمان انتخابباجناق نماينده حوزه جنوب اعلام كردود مستقل عمل ميكنيد در حاليكه اين فرماندار بدون هيچ رزومه كار دولتي با فشار كاظم زاده انتخاب شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
آقای استاندارسرنوشت آموزش وپرورش برایتان مهم نیست ؟ناتوانی وبی کفایتی شان برایتان محرزنشده ؟صادقانه بگوییدآیازورتان به اهرم های فشارکه میخ ناتوانان راکوبیده اندنمیرسد؟
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
استاندار ایلام و به تبع آن فرمانداران محترم بزرگ مردان فضای مجازی و اینستاگرام هستند تااش زیادی در عکس وگزارش در فضای مجازی هستند . ایلام آباد شده. مدیران لایق بدون معامله منصوب میشونذ. به مشکلات مردم خیلی توجه میشود. وجود نازنین ایشان باعث سیل شرمنده شود ومسیرش را عوض کند .. علی برکت الله
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
استاندار خودش برکنار میکند و پس از بازار گرمی و زد بند دوبار منصوب میکند آذر را در همین پست سرمایه گذاری منصوب کرد برکنار کرد و دوباره منصوبش کرد. واقعا استاندار را باید مدیر فضای مجازی وفالور اینستا کرد. قطعا موفق خواهد شد البته آنجا هم مشکل آمار فالو دروغ خواهیم داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
آقای دوریشی نیرویی بودند که در دوران اصلاحات و دوران روحانی ، امتحان خود را به خوبی پس داده اند ، قطعا قدرت آقای نماینده در حدی نبوده که ایشان را برکنار کند . آقای درویشی به دلیل حضور خانواده شان در اصفهان و سختی رفت و آمد ، به اصفهان بازگشتند ، نه چیز دیگر .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
بهتر است آقای میرزایی جوابگوی عملکرد خودشان باشند و از توسعه ایلام حرف نزنند ، چون در این چندسال به اندازه کافی به توسعه ی استان لطمه وارد کرده اند . نمیدانم چرا هر مدیری که میرزایی از وی حمایت می کند ، پس از مدتی به دنبال برکناری آن مدیر است ! شاید مدیران توانایی برآورده کردن خواسته های آقای نماینده را ندارند ! امیدورام این نظر رو منتشر کنید آقای اسدی .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
متاسفیم استاندار ایلام نیک می دانید که کریم همتی محترمانه برکنار شد و مدبری ضعیف و قوم گرا و پروازی بود که در یکسال پادشاهیش 10سال دانشگاه عقب انداخت و بدهی صدها میلیاردی بر جای گذاشت و استخدام های غیر قانونی اقوام درجه یک خودش و هزاران مشکلو....و بالگرد اورژانس در اختی استاندار قرار داد غیر قانونی الآن داری میگی عملکرد همتی مثبت بود حیف از این مدیریتها بخدا جمع کنید و برید ایلام بدون شماها بهتر اداره می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
عمرمجلس داره تموم میشه وانشاالله بزودی هم عمردولتی که باامیدبهش رای دادیم وناامیدمان کرداین بازی موش وگربه بین نمایندگان ودولت کی تموم میشه انرژی یه استان درتضادودشمنی بین اینها هدررفت ظاهرامنافع عده ای درادامه این تضادهاست .
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
واقعا كي قراره ما هم مثل يه استان پيشرفته فكر و عمل كنيم...متاسفانه ما هيچي رو نميبينيم ...اقاي ميرزايي تنها نماينده همه ادواره كه حتي ي دونه انتصاب فاميلي نداشتن...و هيچوقت دنبال منافع شخصي نبودن ...تو اين شرايط سخت كشور تمام تلاششون رو براي استان و اختصاص بودجه انجام دادن تا اونجا كه ميشد...ولي ما مردم عملكرد نماينده رو در اين ميبينيم كه براي خود ما بعنوان شخص كار كنه ..شغل براي فرزتدان .وام و ...درصورتي ك نماينده مجلس متفاوته و كاش ما ب اين نتيجه ميزسيديم ك استانمون با استفاده از سرمايه هايي مثل ميرزايي پيرفت كنه
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
البته مردم ما الان خيلي اكاهن ميدونن كه كار ميكنه كي فقط بفكر دوستان و اطرافيان خودشونن ...ولي يه عده خاصي بخاطر منفعت خودشون چشماشونو رو خيلي از واقعيت ها ميبندن و ميخوان خيلي چيزا رو به مردم ما القا كنن...البته خيلي از كسايي كه نتونستن از قبال ميرزايي خيلي كارا بكنن دنبال تخريب نماينده ملي استان هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
درسته دکترمیرزایی خودشون خوبن ولی یه عده به اسم ایشون چه سوءاستفاده ها که نکردن وایشون روحشون هم خبرنداره
معترض
|
-
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
یه فکری هم بحال بنیادشهیدبکنیدحدود شش ساله با نظر یکنفراداره میشه که آنهم داره موج سواری میکنه باد به هرسمتی بوزد اینهم به آن سمت میره موضع مشخصی نداره وبرای نظر اطرافیان و معاونانش پشیزی اعتبار قائل نمیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار