ازاین دست شیره بر سر مالیدن ها تا دلتان بخواهد در چرخه معیوب مدیریت فرمالیته امور کشوری یافت می شود و اگر هم بخواهیم یک به یک انها را نام ببریم از حوصله این مطلب خارج است ،اما یک مورد اساسی که سالهاست ما ان را به چشم خود می بینیم و اتفاقا بلای جان مردم هم شده است را اینجا تشریح می کنیم ،شاید مسئولین با خواندن آن قدری وجدان درد بگیرند وبرای آن چاره ای اندیشند!
کد خبر: ۷۴۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 17 May 2019

تابناک ایلام::انگار ناف ما ایرانی ها را با خدعه ، ماست مالی کردن و گول زدن هم بریده اند ، فرقی هم نمی کند، این ایرانی یک مسئول باشد ،یک کارگر ،کارمند ،راننده ، تولید کننده ویا کسبه وبازاری ،به هرحال این اخلاق جزیی از خون ما شده کاریش هم نمیشه کرد ،همه وهمه از گل صبح که به امید خدا روانه کار وبار می شویم ،بنای رسیدن به پله ای بالاتر را پا گذاشتن بر گرده دیگری گذاشته ایم.

اوضاع جوری شده که انگار بدون گول زدن دیگران روز ما شب نمی شود ،به این معنا که با گذاشتن سر بر روی متکا وقتی امورات وحساب وکتاب فریب زدنهای روزانه امان مثل یک نوار فیلم از جلو چشمان عبور کرد ،به جای اینکه عذاب وجدان مثل برق خواب از سرمان بپراند،دریغ و افسوس ها ،ذهن وافکارمان را دوره کرده ،هر کس به فراخور شغلش ،کشاله ران را آماج ضربه کف دست قرار می دهد، که واسفا!چگونه سر فلان فرد از زیر کلاه من در رفت !

در کنار همه این موارد که چرخ روزگار ما بدون آنها برای لحظه ای هم نمی چرخد،مدیران و مسئولینی هم داریم که مردان دقایق آخری نام گرفته اند وکارها وتصمیمات را برای دقیقه آخر گذاشته اند ،یا اینکه برای گول زدن مافوق وخوش درخشیدن ظاهری " خر را رنگ کرده وبه جای قناری به مدیران قالب می کنند" نفسی راحت از عمق جان کشیده ویک لیوان آب هم روش!

از این دست مدیران در سپهر مدیریت کشوری به وفور  یافت می شود ، سروکله اشان هم بیشتر در هنگامه حضور مدیران ارشد در استان و شهرستانها و یا در مناسبتهای خاص پیدا می شود . مثلا قرار است که استاندار فردا راهی فلان شهرستان شود ،از خروس خوان سحر همه دستگاههای اجرایی که بیشتر به چشم می آیند ،مثل شهرداری ها و راهداری ها ،شروع می کنند به شستشوی سطح شهر ورنگ آمیزی جدول ها و پر کردن چاله چوله های جاده وخیابان ها ،فردا که فرارسید ،مردم فراموش می شوند تا هنگامه سفرمسئولی دیگر و تکرار همین دور باطل !

یااینکه بارها دیده ایم برای اینکه نگویند فلان مدیر چرا در مناسبت خاص طرحی برای افتتاح ندارد ،فلان طرح که ماهها و بلکه سالها تا آماده شدن فاصله دارد ،سریع وبه صورت فرمالیته بخشی از آن را آماده و چند بنر و یک میز سرشار از موز و شیرینی مهیا وبا یک قیچی وروبان کار تمام می شود و همین موضوع در مناسبت بعدی هم تکرار شده وآب از آب هم تکان نمی خورد! مورد هم بوده یک کیلومتر از یک جاده را آسفالت و به اسم چند کیلومتر افتتاح و همان طرح تا سالها بعد سوهان روح مردم بیچاره شده وکک هیج مسئولی هم نگزیده و تمام!

ازاین دست شیره بر سر مالیدن ها تا دلتان بخواهد در چرخه معیوب مدیریت فرمالیته امور کشوری یافت می شود و اگر هم بخواهیم یک به یک انها را نام ببریم از حوصله این مطلب خارج است ،اما یک مورد اساسی که سالهاست ما ان را به چشم خود می بینیم و اتفاقا بلای جان مردم هم شده است را اینجا تشریح می کنیم ،شاید مسئولین با خواندن آن قدری وجدان درد بگیرند وبرای آن چاره ای اندیشند!

اگر از جاده های استان خصوصا همین جاده راه کربلا از سرابله به ایلام وایلام به مهران عبور کرده باشید که قطعا به بهانه ای راهتان افتاده است ،همین الگوی پیش گفته شده را در این مسیر به چشم دیده وبه صحت ادعای ما گواهی خواهید داد.

تفریبا یک ماه مانده به اربعین ،همین مسیر به کارگاهی بزرگ تبدیل می شود در هر گُله آن می توان اثری از کار و تلاش دید ،آدم واقعا لذت می برد ازاین همه کار وتلاش وخدمت جهادی !اما به محض اتمام اربعین و ختم ماجرای ایاب وذهاب کله گنده های کشوری  ،این کارگاهها تعطیل می شوند ومی روند وپشت سرشان را نگاه نمی کنند تا یکماه مانده به اربعین سال بعد!

نمی دانم واقعا باید به این کار چه گفت! شیره مالیدن بر سر مدیران ارشد ،بر سر مردم ویا بر سرخود مدیران !واقعا آدم شرمگین می شود از این همه شعار و حرافی بی حاصلی که سالهاست در بوق وکرنا کرده می شود . دقیقا از اولین اربعین پنج سالی می گذرد ،اگر هرماه فقط پنج کیلومتر جاده آماده می شد ،الان بایستی تا بدره عراق هم دوبانده می شد !

امروز که از مسیر مهران عبور کردم ،این امر کاملا هویدا بود،کارگاههای راه سازی به جز یک مورد نزدیک تونل راه کربلا ،تعطیل شده اند ،از اتوبانی که قرار بود تا اربعین سال گذشته زیر بار ترافیک برود ،خبری نیست ،تازه اینکه آقایان وزیر ووکلا قرار بر احداث اتوبان مهران نجف هم گذاشته اند !

آقایان اتوبان برون مرزی پیشکش ،همین صد کیلومتر ایلام مهران را بچسبید به هفت پشت ما اضافه است !خواهشا اگر خواستید کار کنید ،از لاک مردان دقایق آخری بیرون بیایید ،مرد مردانه بدون هیچ شیله پیله ای یکبار برای همیشه پرونده این طرح را ببندید وتمام ! واقعا مردم بردیده اند و دراین هیر وویر گرانی ومشکلات اقتصادی حوصله خودشان را هم ندارند، چه رسد به گوش دادن شعارهای دروغین و بی فرجام!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
خوب الان اینها را همه میدانند .اصلا چرا نوشتی.چرا شما درسایت گذاشتید ........مگر چیز جدیدی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار