در گفتگوی تابناک کهگیلویه و بویراحمد با هنرمند هم استانی در چین بیان شد:
تهیه کننده فیلم "ایرو" گفت : در این جشنواره دو فیلم از ایران حضور دارند ضمن اینکه فیلم هادی (محقق) باید با فیلم هایی از جمله فیلم کارگردان معروف ترکیه " و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان ۲۰۱۱ معرفی شده بود ، رقابت کند.
کد خبر: ۷۳۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 20 April 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، برادران محقق با درو کردن جوایز متعدد با فیلم ممیرو توانستند خود را به جایگاه بسیار خوبی در میان هنرمندان کشور و حتی جهان برسانند. این هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی اخیرا ساخته ی جدیدی به نام " ایرو " را به دنیای سینمای جهان معرفی کرده اند که تاکنون در چند جشنواره حضور داشته است و اخیرا هم در میان پانزده فیلم راه یافته به بخش مسابقه، نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن قرار گرفته است. "ایرو" از میان بیش از هزار فیلم شرکت‌کننده از صد کشور جهان همراه با فیلم های آهنگساز، یک مرد خوش شانس، نگهبان، والتر، غروب آفتاب، زمین سرگردان، ترس، زمان‌های شادتر، گربه شگفت‌انگیز، انوردودا، برگشت بن، تهران شهر عشق، جهانی دیگر و درخت گلابی وحشی برای دریافت جایزه تاین تن، انتخاب شدند.
 
رقابت

هم اکنون چهار نفر از دست اندرکاران فیلم "ایرو" در جشنواره پکن حضور دارند.. سید رضا محقق ، تهیه کننده فیلم ایرو در گفتگویی کوتاه با تابناک کهگیلویه و بویراحمد به بیان شرایط جشنواره پکن پرداخت.
محقق گفت : این جشنواره از ٢٤تا ٣١  فروردین (13 تا 20 آوریل 2019) در شهر پکن برگزار می‌شود که از میان تعداد زیاد فیلم ها از سراسر جهان ، نهایتا 15 فیلم برتر برای بخش مسابقه انتخاب شدند.
وی افزود : با توجه به گستردگی کشورها همراه با تعداد زیاد فیلم های شرکت کننده و همچنین کارگردانان برجسته ای که حضور دارند ، این جشنواره از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
تهیه کننده فیلم "ایرو" گفت : در این جشنواره دو فیلم از ایران حضور دارند ضمن اینکه فیلم هادی (محقق) باید با فیلم هایی از جمله فیلم کارگردان معروف ترکیه "بیله جیلان" که فیلم «روزی روزگاری در آناتولی» وی به عنوان نماینده سینمای ترکیه در جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان ۲۰۱۱ معرفی شده بود ، رقابت کند.
محقق افزود : خوشبختانه استقبال چینی ها از فیلم های ایرانی بسیار خوب است و آن ها به شدت تحت تاثیر فیلم های ایرانی قرار گرفته اند.
وی در خصوص زمان اکران "ایرو" در ایران گفت : هنوز تاریخ قطعی اکران این فیلم در ایران مشخص نشده است اما این نوید را می دهیم که انشاالله این فیلم به زودی در ایران اکران عمومی شود.
محقق در پایان بیان کرد : یکی از نکات مهم و با ارزش در این جشنواره ، داوری مجید مجیدی کارگردان برجسته کشورمان در بخش مسابقه این رویداد هنری است.
 
بیشتر بخوانید
 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ایرو سومین فیلم بلند سینمایی هادی محقق، روایت پیرمردی سالخورده است که در انتظار خبری از فرزند خود است، پیش‌تر در فستیوال‌های همچون سائوپائولو برزیل، گوا هند و بخش شورش‌های بی دلیل فستیوال تالین و جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ، حضور داشت.

حمدالله عزیزی، محمد آذرخش، مهیار آب روان و حسین قزلباش، بازیگران فیلم هستند.

سایر عوامل تولید فیلم سینمایی "ایرو" عبارتند از؛ تهیه‌کننده رضا محقق، فیلمنامه هادی محقق براساس طرحی از هادی محقق و وحید حاجیلویی، مدیر فیلمبرداری علی شاهیده، صدابردار علیرضا کریم نژاد، تدوین حسین حشمت نیا، هادی محقق. صداگذار حسین قورچیان، طراح گریم پدرام زرگر، طراح صحنه ولباس حسین قورچیان، دستیار اول و برنامه‌ریز محسن دین محمد، منشی صحنه ماندانا قاسمی، اصلاح رنگ سامان مجدوفایی، طراح پوستر فرود عباسی، فضای مجازی امیر مهدی نوری، آنونس ایمان موسوی و مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی اردوان زینی سوق.

رابین مینکف دارنده جایزه اسکار به عنوان رئیس هیات داوران در کنار سیلویوکاززی از شیلی، بائو پینگ کائو از چین، سرگئی دوورسووی روسی، کارینالاو از هنگ کنگ، سیمون وست بریتانیایی و مجید مجیدی از ایران فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره را داوری می‌کنند.

در بخش‌های مختلف جشنواره، در کنار بخش اصلی رقابتی، بازار فیلم پکن با عنوان بزرگترین بازارهای فیلم در آسیا با بیش از 14 میلیارد دلار اعتبار و ارزش قرارداد، وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار