فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در ایام قبل از سال نو، مارهای آبی، سمندر لرستانی و لاک پشت‌ها در میادین تره‌بار برای فروش عرضه می‌شوند، و که این کار جرم است و عواقب قانونی در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 16 March 2019

خرید و فروش حیات وحش درایام نوروز در قزوین ممنوع است

به گزارش تابناک قزوین، مهدی طاهری، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: براساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها جرم محسوب شده، مرتکبین اعمال فوق مشمول پرداخت جزای نقدی و حبس خواهند شد.

طاهری گفت: متأسفانه در ایام قبل از سال نو، مارهای آبی، سمندر لرستانی و لاک پشت‌ها در میادین تره‌بار برای فروش عرضه می‌شوند، و به فروشندگان این گونه‌ها اعلام می‌کنیم که این کار جرم است و اگر دست هر فردی سمندر لرستانی، لاک پشت و مار آبی بگیریم، کار او جرم تلقی می‌شود و عواقب قانونی در پی خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: مجوزی برای خرید و فروش جانورانی که خطر انقراض، آن‌ها را تهدید می‌کند صادر نمی‌شود و عرضه مار آبی، لاک پشت و سمندر لرستانی در ایام نوروز نیز غیرقانونی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار