مع الاسف باید در پهنه بازار داغ انتصاباتی قومی ،فامیلی ،رانتی ، عاطفی و سیاسی ،بایستی شکل گیری دلالی انتصابات از سوی نزدیکان برخی نمایندگان که از آنان تحت عنوان "نمایندگان در سایه " یاد می شود وهمچنین فعالین ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری در برخی شهرستانها را به پکیج ناکارآمد مدیر گزینی در استان اضافه کرد ،موضوع بسیار خطرناکی که همچون بختک به جان شایستگان استان افتاده و سنگ بنای یک سنت ناحسنه وغلط را در استان گذاشته است.
کد خبر: ۷۱۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 21 February 2019

تابناک ایلام::طی سالهای اخیر خصوصا پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم مطالب زیادی در خصوص تغییرات مدیریتی در استان ایلام نگاشته  ایم ،تغییراتی که قرار بود با هدف چرخش نخبگان ،حضور نیروهای کارآمد در راس دستگاهها و خصوصا همسان سازی فکری مدیران سطوح پایین با راس هرم مدیریت، آنهم در راستای افزایش کارآیی ،بهبود خدمات رسانی به مردم و سرعت بخشی به تحقق برنامه های توسعه ای عملیاتی شود.

اما با گذشت نیمی از عمر دولت دوازدهم ،لااقل در استان کمتر توسعه ای همچون ایلام ،شیوه ای از تغییرات در سطح مدیران دستگاههای اجرایی را شاهدیم که در آن  نه تنها هدف گردش نخبگان محقق نشده ، بلکه در این شیوه ،شایستگان و نخبگان مجالی برای عرض اندام نیافته و عملا به محاق رانده شده اند.

روشن است که  استاندار ایلام بعنوان نماینده عالی دولت برحسب قانون ،وظیفه دارد با هماهنگی سایر صاحبنظران همچون نمایندگان مبادرت به گزینش مدیران دستگاهها مبادرت ورزیده وتیم اجرایی استان را با خود همراه نماید ،اما این برخی از نمایندگان و گردانندگان ستادهای انتخاباتی ،اطرافیان وی و بعضا ایلامی ها مقیم مرکز هستند که عنان تصمیم گیری را از وی ستانده وبا کنترل امور به نفع  اهداف خویش ،مبادرت به تعیین مدیرانی نموده اند که از   حداقل شایستگی های مدیریتی محرومند.

این درحالیست که استاندار محترم با اصرار بر این حق قانونی ،بارها در مصاحبه ها با  رسانه ها  و نشست ها وجلسات متعدد داخلی ،خود را سوار بر اموردانسته  و با رد هرگونه دخالت دیگران در انتصاب مدیران ،این چنین عنوان داشته اند که برای انتخاب مدیران از دیگران مشورت می گیرد اما تصمیم نهایی با خود ایشان است.

اما برآیند بسیاری از انتصابات حداقل یک ساله اخیر با اثبات خلاف واقع بودن این ادعا ،گویای حقیقتی تلخ از دخالت تام وکمال عوامل بیرونی بر تصمیمات استاندار ایلام ویا لااقل تاثیرگذاری مستقیم بر اتخاذ تصمیم نهایی از سوی ایشان است ،تغییر فله ای سه فرماندار در یک روز با اهداف انتخاباتی و انتصابات فامیلی ،مشتی نمونه از خروار است !

البته نمی توان بر این حقیقت هم چشم بست که بخش عمده ای از تغییرات اخیر نه بر اساس رعایت اصل شایسته سالاری و بر مدار گردش نخبگان ،بلکه بر پاشنه دخالت های بی حد وحصر واختیارات بیش از ظرفیت یکی از اطرافیان نزدیک استاندار چرخیده است ،انتصاباتی عمدتا شکل گرفته بر مبنای میزان دلدادگی به  این فرد و میزان ابراز انزجار از رقبای خیالی که  رکود فعالیتها ،واگرایی در مدیران ،بی اختیاری و فقدان استقلال در اتخاذ تصممیات درون دستگاهی ،سر سپردگی محض به افراد نه تشکیلات  وترتیبات اداری و نهایتا تعمیق بی انگیزگی در بین کارکنان را می توان ماحصل چنین انتصاباتی  عنوان کرد.

مع الاسف باید در پهنه بازار داغ انتصاباتی قومی ،فامیلی ،رانتی ، عاطفی و سیاسی ،بایستی شکل گیری دلالی انتصابات از سوی نزدیکان برخی نمایندگان که از آنان تحت عنوان "نمایندگان در سایه " یاد می شود وهمچنین فعالین ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری در برخی شهرستانها را به پکیج ناکارآمد مدیر گزینی در استان اضافه کرد ،موضوع بسیار خطرناکی که همچون بختک به جان شایستگان استان افتاده و سنگ بنای یک سنت ناحسنه وغلط را در استان گذاشته است.

به هرتقدیر استاندار ایلام باید بدانند تلاش برخی نمایندگان و دلالان سیاسی برای نزدیک شدن  به ایشان " از حب علی نیست بلکه از بغض معاویه است" چرا که یکسال دیگر به انتخابات نزدیک است ومهره چینی ها و جمع نمودن لیدر های انتخاباتی در ادارات حداقل ابزاریست که نمایندگان فعلی به دنبال بهره برداری از آنند.مضافا اینکه چه ایشان بخواهند وچه نخواهند این شیوه مدیر گزینی به نام استاندار تمام شده وسایر اقدامات موثر وی را تحت شعاع قرار خواهد داد، چرا که ایشان بارها گفته اند ؛تصمیم گیر نهایی خود ایشان هستند"!البته از دوستان ونزدیکانشان هم نباید غفلت کنند ،چرا که تا دلشان بخواهد، تاریخ از امثال مشایی ها به  خود دیده است!مشایی هایی که افراد وبرنامه ها را به حاشیه برده وبزرگان سیاسی زیادی را به گوشه رینگ رانده اند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
اشتباهات ساده لوحانه و غیرقابل جبران نماینده حوزه جنوب که بیشتر از آشپزخانه های خود و اطرافیان فامیل و یک گروه قومی سرچشمه میگیرد،در نوع خود بی نظیر است! چرا که نه فقط نمایندگان ادوار مختلف هیچ استانی بلکه حتی در میان نمایندگان زمان طاغوت شاهنشاهی هم این بی پروایی وجود نداشته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
نمایندگان محترم واستاندار محترم نه تنهاگام مثبتی درتحقق خواسته های مردم برنداشته اندبلکه باانتصاب افرادبی کفایت وسوءاستفاده کنندگان ازقدرت وبه حاشیه راندن شایستگان زمینه نارضایتی هرچه بیشتر مردم رافراهم کرده‌اند نمونه اش آشفته بازار آموزش و پرورش است که هرروزش بدترازدیروزاست وبه راحتی هرکس سوءاستفاده خودش رامیکند ونگران بعدش نیست.
یک شهروند
|
United Kingdom
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
بسیار متن عالی است تشکر از نگارنده و تشکر مضاعف از تابناک که قلم و تکلیف اسلامی واخلاقی مطبوعاتی خود را به کارت هدیه بعضی آقایان نفروخته است
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
متن بسیار خوبی بود
حساس
|
United States
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
تابناک عزیز این قدر حساس نباش. تا بوده همین بوده است. در تمام ادوار و سالیان قبل و تا وقتی که رانت و فامیل بازی هست درست نمی شود. راستش شما باید استاندار و مشاورش را بیشتر به چالش بکشید. از ساخت و ساز قبلی تا رانت و نفوذ و ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار