پازل رفع محرومیت از دهستان زیلایی در قالب تفاهم نامه دوجانبه از سوی استانداری کهگیلویه وبویراحمد و دفتر روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری در دیدار امروز دو طرف به تکمیل شدن نزدیک شد و امیدها را برای شتاب بخشی اجرای این مصوبه مهم دوباره زنده کرد.
کد خبر: ۷۱۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 19 February 2019
پازل رفع محرومیت از دهستان زیلایی در قالب تفاهم نامه دوجانبه از سوی استانداری کهگیلویه وبویراحمد و دفتر روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری در دیدار امروز دو طرف به تکمیل شدن نزدیک شد و امیدها را برای شتاب بخشی اجرای این مصوبه مهم دوباره زنده کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سلسله برنامه ها و دیدارهای خود با مسئولان و مقامات کشوری در پایتخت این بار به سراغ یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نهادهای اجرایی کشور یعنی معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری رفت.
 
حاصل دیدار چند ساعته استاندار در تهران / تکمیل پازل رفع محرومیت از زیلایی

احمدی در این دیدار چند ساعته بر توجه بیش از پیش این نهاد مهم برای کمک به توسعه و آبادانی منطقه محروم اما با ظرفیت و داشته های فراوان زیلایی تاکید کرد.
البته دیدار امروز احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین فرصت بهانه تراشی و کم کاری را از برخی دستگاه های متولی نیز گرفت.
برخی دستگاه ها مدعی بودند که به رغم همه محدودیت هایی که داشته اند تعهدشان برای تامین اعتبار دستگاهی را انجام داده اند و همچنان منتظر استانداری و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهور برای عمل به وعده های داده شده هستند.
احمدی البته در پاسخ به این گونه اظهارات نیز به دستگاه هایی که بهانه کمبود اعتبار و عدم تعهد در تامین اعتبار لازم از سوی نهاد ریاست جمهوری و یا استانداری را بهانه قرار می دادند هشدار داده بود که هیچ بهانه ای برای کم کاری و توقف اجرای مصوبه پذیرفته نیست.
اکنون اهمیت بسزای این دیدار مهم برای سرعت بخشیدن اجرای تفاهم نامه 70 میلیاردی رفع محرومیت از زیلایی از آن جهت است که بسیاری از کارشناسان و متولیان امر حتی خروج این منطقه از بن بست و محرومیت تاریخی اش را تا حدود زیادی به عملیاتی کردن کامل این تفاهم نامه گره زده اند.
10 مصوبه در زمینه های مختلف برای رفع محرومیت دهستان زیلایی بویراحمد و کمک به توسعه آن از حدود یک سال پیش به تصویب رسید که مهمترین آنها شامل زیرسازی و آسفالت 55 کیلومتر راه روستایی، ساخت مجتمع آموزشی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم، ساخت مجموعه ورزشی چندمنظوره و ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر با امکانات و تجهیزات لازم است.
میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای 10 طرح عمرانی ، اقتصادی و زیربنایی در این منطقه افزون بر 730میلیارد ریال است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این 10 طرح عمرانی و زیربنایی در این منطقه محروم در حوزه های گوناگون آموزش، راه، آب، مخابرات، بهداشت و درمان و خدمات رفاهی است.
احمدی ابراز داشت: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نباید برای توسعه مناطق محروم این استان از جمله دهستان زیلایی بویراحمد به طور جداگانه و جزیره ای اقدام کنند.
وی یادآور شد: تفاهم نامه دوجانبه بین استانداری کهگیلویه وبویراحمد و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری برای رفع محرومیت از دهستان محروم زیلایی در تاریخ 28 فروردین امسال به امضا رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه حدود 50 درصد از اعتبار مورد نیاز طرح های زیربنایی و عمرانی در این دهستان توسط معاونت توسعه روستایی رئیس جمهوری تامین خواهد شد.
احمدی ادامه داد: از 50 درصد اعتبار باقی مانده نیز تامین 25 درصد بر عهده استانداری کهگیلویه و بویراحد و 25 درصد نیز بر عهده دستگاه مجری طرح و وزارتخانه مربوطه خواهد بود.
دهستان زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با هشت روستا و جمعیتی افزون بر 12 هزار نفر در 120کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار