رییس کل دادگستری قزوین:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: 600 زندانی در قزوین مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده و از زندان ها آزاد می شوند.
کد خبر: ۷۱۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 17 February 2019

600 زندانی در قزوین با عفو مقام معظم رهبری آزاد می شوند

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، عنوان کرد: تاکنون 400 زندانی مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قزوین آزاد شده اند و به زودی تعداد بیشتری از این زندانی ها آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این عفو بیشتر آزادی ها شامل فروشندگان مواد مخدر و سارقان است، اضافه کرد: بعد از صدور فرمان آزادی توسط مقام معظم رهبری نمی توان حتی یک ساعت زندانیان مشمول عفو را در زندان نگاه داشت.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد:به هرحال مقامات قضایی کشور پیش بینی های لازم را در این خصوص داشته اند و باید نیروی انتظامی و بسیج نیز نظارت و هوشیاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته بسیاری از مجرمان مشمول عفو مقام معظم رهبری اصلاح شده اند ولی باز باید دستگاه های امنیتی و انتظامی با هوشیاری بیشتری در این خصوص عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: طی 40 سال انقلاب و نظام جمهوری اسلامی این رافت اسلامی سابقه نداشته است و این آزادی فرصتی است که نظام جمهوری اسلامی به زندانی ها می دهد و نباید از آن سوء استفاده کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: وقتی قانون اساسی این عفو را پیش بینی کرده و با تایید نهایی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید همه دستگاه ها آن را بپذیریم ولی نظارت های خود را در این زمینه بیشتر کنیم.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه امروز مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر وظیفه همگانی و اقدامی جهادی است، افزود: امروزه اعتیاد سن و جنس را درنوردیده و به مدارس،مراکز علمی و دانشگاه ها و حتی زنان شاغل و خانه دار رسیده است و باید همه مسئولان برای مقابله با آن اهتمام و جدیت داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار