جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور نمایندگان مجلس، مسئولین دولتی و تشکل های کشاورزی در محل کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد و در مورد قیمت خرید تضمینی گندم اظهار نظر شد.
کد خبر: ۶۹۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 18 December 2018

رحیم زارع، رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی بر اهمیت امنیت غذایی کشور تأکید و اعلام کرد: طبق بند 6 و 7 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، وظیفه دولت و مجلس حفظ و تامین امینت غذایی از طریق تولید محصولات استراتژیک است. 

وی گندم را یک محصولات استراتژیک و اثرگذار در امنیت غذایی کشور معرفی کرده و اظهار داشت: بر اساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی دولت موظف به خرید این محصول از کشاورزان است.

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با اشاره به بررسی ایرادهای موجود در قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و نیز قیمت گذاری این محصول توسط دولت در سال جاری اعلام کرد: ضمانت اجرایی قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی باید اصلاح شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس پیشنهاد کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس مسئول تعیین قیمت گندم باید وزارت جهاد کشاورزی باشد و قیمت حداقلی نیز باید بر اساس شاخص بهای تولیدکننده بخش کشاورزی تعیین شود.

وی با اشاره به دستاورد دولت در خودکفایی گندم اظهار داشت: نباید سیاست های اجرایی به سمت و سویی سوق داده شود که کشور را در شرایط تحریم محتاج واردات نکند.

محمد امینی رعیا دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با تاکید بر برنامه ریزی این کمیته در خصوص ارائه راهکارهایی برای حفظ منابع کشاورزان و تامین امنیت غذایی اعلام کرد: این مهم باید به کمک تمامی مسئولین دولتی، بخش خصوصی و تشکل های کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: قیمت صحیح گندم برای سال زراعی آینده باید حدود 1930 تومان تعیین شود چرا که قیمت پائین تر از آن کارشناسی شده نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار