این صحبتهای مدیرکل مهمترین وجدی ترین هشدار در زمینه سلامت زن وبچه های مردم محسوب می شود ،پس از این هشدار داده شده اگر اتفاقی بیافتد ،اداره کل استاندارد به وظیفه خود عمل کرده و مساله ای متوجه آنان نیست ،بی شک یقه خیلی از مدیران دراین قضیه گیر خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ 08 December 2018

تابناک ایلام::مردم ما با مسایل و مشکلات متعددی دست وپنجه نرم می کنند ،از یک طرف اوضاع بی ریخت بازار و گرانی افسار گسیخته وسینوسی قیمت  کالاهای مصرفی و غیر مصرفی ،وضعیت رقت باری بر بخش اعظمی از مردم تحمیل نموده و امنیت روانی مردم رابه مخاطره انداخته است .

به تبع آن بیکاری ونبود شغل مناسب به  تشدید آسیب های اجتماعی نظیر دزدی و اعتیاد انجامیده و بخشی از جامعه را درگیر نموده تا ماحصل آن به شکل خودکشی نمود یابد ،تا خودکشی های نشات گرفته از بار روانی تحمیلی و تاب آوری پایین جامعه  استان کوچک ایلام را در سکوی اول بنشاند.

در این گیر ودار مشکلات که هر کدام از سویی روح و روان مردم را نشان گرفته اند ،مجموعه عواملی هم شکل گرفته تا بصورت مستقیم جان ومال مردم را نیز به مخاطره اندازند ،بخشی از این عوامل نظیر نبود جاده های استاندارد و خودروهای غیر استاندارد تر ،هر ماه وهر هفته به اشکال مختلف جان مردم راستانده و مال مردم را به قعر دره نیستی می فرستند ،اما تصمیم گیری در خصوص آن چیزی نیست که با دخالت مردم ویا مسئولین محلی به نفع مردم تغییر یابد.

اما بخش دیگری از این عوامل که بصورت مستقیم با جان مردم استان در ارتباطتند در همین استان قرار دارند ،تصمیم درباره نحوه مواجهه با آنها نیز در همین جا امکانپذیر است .ماهها وبلکه سالهاست موضوع استفاده از ابزار وتجهیزات غیر استاندارد وخطر آفرین برای مردم استان به سطح رسانه ها وشبکه های اجتماعی کشانیده می شود. مسئولین مربوطه هم فقط به بیان مساله پرداخته ،خوب صحبت می کنند ،راهکار هم می دهند اما در عمل کمترین اقدامی برای پیشگیری از فعالیت این ابزار و تجهیزات خطرآفرین انجام نمی دهند.

بارها در خصوص آسانسورهای غیر استاندارد موجود دراستان از سوی مراجع مرتبط ومسئولین مطلع هشدارهایی داده شده است ،امروز هم در جلسه شورای اداری استان ،مدیرکل استاندارد به صراحت هر چه تمامتر آمار قابل تاملی از آسانسورهای غیر استاندارد در شهر ایلام ارایه دادند.

همتی گفت : همه آسانسورهای موجود در مجتمع های مسکونی مهر استان ایلام غیر استاندارد هستند . آمار این آسانسورها و منازل مسکونی جهت پیگیری به مراجع قضایی ارسال شده است.

این صحبتهای مدیرکل مهمترین وجدی ترین  هشدار در زمینه سلامت زن وبچه های مردم محسوب می شود ،پس از این هشدار داده شده اگر اتفاقی بیافتد ،اداره کل استاندارد به وظیفه خود عمل کرده و عتاب و تقصیری  متوجه آنان نیست ،بی شک یقه خیلی از مدیران دراین قضیه گیر خواهد افتاد.

نمی دانم چرا مسئولین ما عادت کرده اند که حتما پس از وقوع یک اتفاق ویا حادثه تلخی باید به خود آمده و تنها کاری که از دستشان بیاید معرفی مسبب حادثه باشد .شناسایی مسبب وقوع حادثه هر که می خواهد باشد ،اما کل دنیا که نمی توانند جان از دست رفته ،یا عضو قطع شده یک انسان را به وی باز گردانند !

لذا انتظار می رود مسئولین مرتبط ،خصوصا دادستان محترم استان این موضوع را جدی گرفته وقبل از وقوع حادثه ناگوار وغیر قابل جبرانی به فکر چاره ای برای آسانسورهای غیر استاندارد که جان بخش اعظمی از مردم شهر را به خود درگیر کرده اند _باشند . بی شک فردا دیر خواهد بود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار