رحمن جابری تاکید کرد:اگر خواسته مردم تامین نشود و این کارانجام نشود ،خود بنده می آیم و درب ان جی ال را گِل می گیرم .قبل از اینکه مردم تصمیم بگیرند شما تصمیم هایتان را بگیرید.
کد خبر: ۶۷۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 10 November 2018

تابناک ایلام ::استان ایلام به گواه آمارهای موجود در وزارت نفت ،به لحاظ برخورداری از منابع نفت وگاز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است . جنگ تحمیلی هشت ساله و قرار گرفتن مناطق نفت خیز استان در وسط معرکه جنگ مانع از این شد که استخراج وبهره برداری از این منابع درخدمت توسعه استان قرار گیرد.

با پایان یافتن چنگ و حصول شرایط مناسب در آنسوی مرزها ،نگاه مسئولین وزارت نفت به مناطق نفت خیز استان معطوف شد ،با وجود تحریمهای اقتصادی و وجود برخی موانع بر مسیر شرکتهای خارجی سرمایه گذار اما نفت وگاز مناطقی از استان همچون چنگوله وآذر و مناق گازی تنگ بیجار در چرخه تولید کشور قرار گرفت .

نشستن استان بر سفره بزرگ نفت وگاز این تصور را در میان مردم استان کوچک ایلام ایجاد نمود که با سرعت گیری طرح های نفت وگاز در استان ،خیل عظیمی از جمعیت جوان وتحصیلکرده استان جذب شرکتهای نفت وگاز استان شود . اما دیری نپایید که این امید رنگ باخت و سهم جوانان استان از شرکتهای نفت وگاز ،پتروشیمی ها و ان جی ال ،فقط پستهای دون شان بود و دیگر پستهای تخصصی و اجرایی نصیب نیروهای غیربومی شد.

با وجود تصریح ماده 47قانون برنامه ششم توسعه بر جذب نیروهای بومی در شرکتهای فعال نفت وگاز اما سالهاست این قانون هم توسط مسوولین شرکتها و پیمانکاران نادیده انگاشته و نامه نگاری  واسطه ها و نمایندگان استانهای همجوار بر قانون ارجحیت یافته و فرصت های شغلی استان در حوزه نفت وگاز در اختیار غیر بومی ها قرار گرفته است .

هرچند این روزها از حیث شیوه جذب در شرکتهای ان جی ال و پتروشیمی دهلران ،انتقاداتی نیز متوجه نماینده مردم این شهرستان است ،اما این موضوع اخیر منجر به ارایه اولتیماتومی به شرکتهای فعال در حوزه نفت وگاز این شهرستان درراستای بکارگیری نیروهای بومی شهرستان شد.

هر چند مسئولین این شرکت با فراربه جلو ،نبود نیروی متخصص در شهرستان را بهانه ای برای توجیه رفتار واعمال فراقانونی خود قرار داده اند ،اما واکنش اخیر اعضای شورای شهر دهلران به چنین ادعایی شنیدنی است ،رحمان جابری در جلسه ای که اخیر ابا مسوولین شرکت برگزار شد  با طرح این سوال از مسئولین شرکت ،ادعای نبود نیروی متخصص توسط آنان را به چالش کشیده است ." شما کی فراخوان دادید ونیروی بومی آمد وتخصص نداشت ؟"

البته مواضع عضو شورای شهر دهلران تنها به این سوال ختم نشد ،رحمان جابری با یک موضع گیری تند برآمده از عصبانیت وی از رفتار وعملکرد مسئولین ان جی ال دهلران در عدم توجه به بکارگیری نیروهای بومی ،از مسئولین این شرکت خواست سریعتر در اینخصوص تصمیک گیری کنند قبل اینکه مردم درباره آنها تصمیم بگیرند!

این عضو شورای شهر به نکته جالبی اشاره کرد وگفت: شما براساس کدامین مجوز مبادرت به جذب نیروهای غیر بومی نموده اید ؟

وی خطاب به مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: تا نامه یکی از اعضای کمیسیون انرژی به دستتان می رسد از جای خود بلند می شوید!برای شما نامه نماینده اندیمشک  از نامه سه نماینده استان ارجحیت دارد! ما این موضوع را از طریق رییس کمیسیون انرژی پیگیری خواهیم کرد.

رحمان جابری با اشاره به رشادتهای مردم دهلران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما در دوران جنگ تحمیلی جان دادیم تا خاک را ازدست ندهیم ،اما امروز که طرح های نفت وگاز در شهرستان به بهره برداری رسیده اند ،هیچ توجهی به مردم این دیار نمی شود!

وی ادامه داد: طرح های نفت وگاز شهرستان هیچ ثمری برای مردم دهلران ندارند ،تا دیروز صف تانکهای دشمن را در این سرزمین شاهد بودیم اما امروز باید رژه ماشینهای شاسی بلند مدیران غیربومی شاغل در طرح های ان جی ال وپتروشیمی را نظاره گرباشیم!

وی تهدید کرد که اگر این وضعیت تدوام داشته باشد ،مردم می آیند ،ان جی ال که برای ما کار نکند در آن را باید گِل گرفت .

رحمن جابری تاکید کرد:اگر خواسته مردم تامین نشود و این کارانجام نشود ،خود بنده می آیم و درب ان جی ال را گِل می گیرم .قبل از اینکه مردم تصمیم بگیرند شما تصمیم هایتان را بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار