بی شک حال روزی که نمایندگان ومردم استان به آن دچار شده اند محصول بی توجهی به مردم و نادیده انگاری مطالبات مردم و عدم اهتمام به عملیاتی شدن وعده وعیدهای دهان پرکن دوران تبلیغات انتخاباتی آنان است و این موضوع چندان خوشایند مردم نیست .
کد خبر: ۶۵۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 16 September 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::این روزها تشدید حضور نمایندگان استان در حوزه انتخابیه و به زعم خود بررسی مشکلات مردم را شاهدیم ،موضوعی که دوسال به بوته فراموشی سپرده شد و اینک با قرار گرفتن در سراشیبی عمر نمایندگی ،تازه فیلشان هوای هندوستان کرده ! وبه یاد مردم افتاده اند.حضوری که بیش از آنکه در راستای رتق وفتق امور مردم حوزه انتخابیه تعبیر شود ، از آن بوی حضور مجدد در انتخابات و تبلیغات به مشام می رسد.

استان ایلام یکی از معدود استان‌هایی است که سالهاست نماینده گزینی در آن از معیار قومی و قبیله ای تبعیت می کند،هرچند مساعی لازم از سوی نخبگان برای عبور از این شیوه صورت گرفت و در انتخابات دوره فعلی مجلس شورای اسلامی نیز تلاش شد در کنار عبور ضمنی از این راهبرد ،معیار شایسته گزینی یا انتخاب سیاسی به شیوه فعلی افزوده شود،اما خروجی عملکرد نمایندگان و افزایش نارضایتی از کارکرد آنان از سویی وتمرکز وکلای استان بر نگاه قومی به مسایل متعدد حوزه کاری و غیر مرتبط از استمرار شیوه پیشین نماینده گزینی دلالت دارد.

 

بررسی میزان رضایتمندی مردم حوزه های انتخابیه استان نشان می دهدکه میزان نارضایتی مردم از نمایندگانشان به نسبت دوره های پیشین و ناامیدی زودهنگام از آنان بسیار چشمگیر است و این موضوع از عملکرد نمایندگان استان ،چشم بستن بر وظایف نمایندگی ،عدول از اختیارات و حرکت در بیراهه نشات گرفته است. موضوعی که ضمن تسهیل تکرار تجربه تلخ پیشین انتخاب نماینده ،تمامی مسیرهای موجود برای اعتماد مجدد به نمایندگان را انسداد و علامت ضربدرهای معناداری در مقابل آنها قرار داده است .

نمایندگان حوزه دو گانه استان بیش‌تر از هرکسی به این موضوع مهم واقفند که استان ایلام از نارسایی ها و کاستی های مختلفی رنج می برد و علیرغم گذشت چهاردهه از عمر انقلاب و باوجود مزیتهای متعدد ،کماکان غبار محرومیت بر چهره زنگار بسته آن خودنمایی می کند .

یقینا اگرنمایندگان استان نصف همتی که مصروف عزل ونصبها،سیاسی کاری ‌وحرکات پوپولیستی خود نمودند، درراه بالفعل سازی مزیتهای استان به کار می بستند ،نه تنها دگرگون شدن وضع استان را شاهد بودیم، بلکه برای جلب مجدد اعتماد مردم، از برگزاری نشستهای نمایشی اینچنینی بی نیاز می شدند.

بی شک حال روزی که نمایندگان ومردم استان به آن دچار شده اند محصول بی توجهی به مردم و نادیده انگاری مطالبات مردم و عدم اهتمام به عملیاتی شدن وعده وعیدهای دهان پرکن دوران تبلیغات انتخاباتی آنان است و این موضوع چندان خوشایند مردم نیست .

وکلای مردم باید بدانند که با این شرایط راهی برای اعتماد مجدد به آنان باقی نمانده و در گردنه حساسی که در آن قرار گرفته اند باقی خواهند ماند ،گردنه ای که عبور از آن جز با اعتماد سازی و امید به مردم میسور نخواهد شد.

نمایندگان استان باید به این موضوع توجه می کردند که ماشین زمان به سرعت در حال حرکت است و زود برای آنان دیر می شود ! اینک نیز فرصتی برای احیا اعتماد از دست رفته در اختیار نداشته و به جای اتلاف بی حاصل وقت پیش رو ،از آن بعنوان فرصتی در راه حالیت طلبی از مردم استان بهره گیری نمایند ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
استاندار که رفتنی شد. با اون مدرک فوق لیسانس هم که درز داده شد ثابت شد حسابی داره برای نماینده شدن دور بعدی آماده میشه چون حداقل مدرک لازم برای کاندیدای نمایندگی فوق لیسانسه
معاونشم که با وعده وعید نماینده حوزه شمال حسابی آماده جانشینی استانداره
اونطور که از محفل خصوصی این معاون بگوش رسیده، بعد از برکناری استاندار دوباره تغییرات مدیریتی باب میل این نماینده حوزه شمال که بهش در جانشینی کمک بسیار کرده در راه خواهد بود
افسوس بر این نماینده امید مجلس که اموراتشو داده به مشاورش و معاملات انتصاباتی لکه ننگینی است که مشاورش بر دامن سوابق این نماینده بر جای خواهد گذاشت
خبر از تغییر مجدد در آموزش پرورش و جهادکشاورزی و ورزش جوانان از معملاتی هست که این مشاور حسابی براش شکمش را صابون زده
افسوس و آه بر این شرایط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار