شاهد مدعای ما تلاش این نهاد برای تاحب املاک قبرستان شهر شباب در شهرستان چرداول است . تاجایی که نگارنده وهمه کسانی که شباب را می شناسند ،مردم این منطقه از سالهای سال درگذشتگان خود را در زمینی که به همین منظور اختصاص داده اند دفن کرده اند.زمینی که در آن اثری از قبر یک امامزاده بنام " جعفر" نیز مشاهده می شد.
کد خبر: ۶۳۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 22 July 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::هر نهاد و دستگاهی در نظام جمهوری اسلامی ،چه حاکمیتی و چه دولتی از قواعد ومقررات مدیریتی تبعیت نموده، از شرح وظایف خاصی برخورداربوده  ودر مقابل بودجه دریافتی از دولت  مسئول  و باید حساب وکتاب پس بدهند.برخی از آنها هم بود ونبودشان چندان به حال مردم فرق نمی کند وفقط برای کشور هزینه اند!برخی نیز علاوه بر برخورداری از بندها وردیف بودجه های خاص  ،تمامی دارایی و درآمدهای بی حساب وکتاب کشور  را تصاحب نموده وبه کسی ونهادی هم پاسخگو نیستند.

نمونه بارز ومشخص این نهادها سازمان اوقاف وامور خیریه، نهاد اداره‌کننده موقوفات  فاقد متولی در ایران  است.قلمرو فعالیت این سازمان شامل «موقوفات عام فاقد متولی یا مجهول التولیه و موقوفات خاصه و اماکن مذهبی اسلامی و همچنین اثلاث باقیه و بقعه‌های متبرکه، محبوسات، نذور ، صدقات  و هر مال دیگری که به غیر از عنوان وقف  برای امور عام‌المنفعه و خیریه  اختصاص یافته است.

حال شما تصور کنید چنین دستگاهی ضمن دارا بودن ردیف بودجه مشخص ،سالیانه حجم عظیمی از درآمدامامزادگان پرشمار و موقوفه را تصاحب ،نه تنها تراز مالی خود را گزارش نمی کند، بلکه در پاره ای از موارد به املاک عمومی دیگر شهرها و روستاها چشم طمع دوخته و بدنبال کسب درآمد از آنها باشد !

شاهد مدعای ما تلاش این نهاد برای تصاحب املاک قبرستان شهر شباب در شهرستان چرداول است . تاجایی که نگارنده وهمه کسانی که شباب را می شناسند به یاد دارند  ،مردم این منطقه از سالهای سال درگذشتگان خود را در زمینی که به همین منظور اختصاص داده اند دفن کرده اند.زمینی که در آن اثری از قبر یک امامزاده بنام " جعفر" نیز مشاهده می شد.

مردم شباب با پول جیب خودشان مبادرت به ساخت یک غسال خانه در ضلع شمالی این قبرستان نموده اند. با کمک مردم و البته دولت ،قبر قدیمی امام زاده رابه یک بقعه نیمه کاره تبدیل کردند . حال این وسط سرو کله اوقاف وخیریه پیدا شده وچون خود را مالک امامزاده می داند ،مدعی املاک اطراف آن نیز شده است !

اگر این سازمان می خواهد در چارچوب وظایفش حرکت کند که در سطور بالا دقیقا به آن اشاره شد ،وظیفه اش مدیریت "موقوفات عام فاقد متولی یا مجهول التولیه و موقوفات خاصه " تعریف شده است .این قبرستان ملک عمومی مردم شباب است که به صورت مشاع از آن استفاده می شود،نه موقوفه است ونه موقوفه مجهول التولیه!چون صاحب دارد ومردم این شهر صاحب آن هستند.

حال چه دلیلی وجود دارد که سازمان اوقاف وخیریه ،املاک مردم را ملک طلق پدری خود فرض کند،تنها بخاطر اینکه یک نهاد حاکمیتی دینی است، کسی نباید جلودار آن باشد !به راحتی جلوی شهر سازی را سد نماید ،املاک مردم را غصب کند و مردم شهرهم  برای دفن مردگان در زمین خودشان ،به آنها پول پرداخت کنند!

اگر واقعا این نهاد دینی به حداقل های امور دینی یعنی حلال وحرام اشراف دارد که یقینا چنین است ! حتی ادای امورات شرعی در املاک غصبی مورد پذیرش نیست . بنابراین چگونه حاضرند املاک مورد استفاده عمومی را بدون رضایت مردم به امامزاده الحاق کنند ؟! آیا واقعا در چنین شرایطی نماز خواندن در این امام زاده صحیح است؟! همه ما بعنوان مسلمان تمامی سعی مان براین است که لااقل جای دفن مردگانمان  غصبی نباشد ،آیا غصب این املاک والحاق آن به قبر امامزاده ،خوشایند امام زاده بزرگوار هست یاخیر ؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ولایت مدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
ملت میدانند مناطق دیگه هم این داستان وجود دارد..شورای شهر چوار همه به برکت شورا در پتروشیمی حقوق مهندسی جیب می زنند...شما بپرسید چند نفر شورای شهر چوار وارد پتروشیمی نشدند.فقط دوره قبل به برکت بخشدار قوی و قلدری و فرزند زنده یاد هزاوه اجازه سواستفاده شورای شهر از پتروشیمی فراهم نشد..حالا مهران طرف زحمت کشیده بستگانش...اما چوار جناب اسدی بزرگوار استعلام بگیرید ببینید از دور اول تا الان چه اعضای وارد پتروشیمی نشدند.فقط از شهردار پاکدست فعلی چوار گزارشی بگیرید ..و لطفا بپرسید اسامی محفوظ در شهرداری.راه پتروشیمی چوار از شورا می گذرد.خودو بستگان شورا..استاندار محترم شورای شهر ها اغلب رانت رانت رانت ...شهردار مهران هم پاسخ گوی اقدامات باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
در خيلى شهر ها اين اتفاق رخ داده و در حال رخ دادن است ، تنها راهش است اين است كه در اين سازمان خانه تكانى شود و قبور مردم بهشان برگشت داده شود، در تمامى نقاط كشور از شهر و روستا هاى كوچك تا شهرهاى بزرگ، تصاحب قبور مردم زير هر عنوانى خلاف شرع و انسانيت است حال مى خواهد صد ساله باشد يا هزارساله قبور هويت گذشته انسان ها است و بايد حفاظت نگهدارى شود نه منبع درآمد براى يك عده از خدا بى خبر بى دين.
اميدواريم يك قانون شود اين مطلب آن هم بسيار محكم كه اين افراد سودجو را در پشت ميله هاى زندان ببينيم.خداوند بيامرزد رفتگان را.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار