کار حساب شده وکم سابقه ای که دادستان ایوان به خاطر کم کاری دو نهاد یعنی شورا و شهرداری انجام داد قطعا در سطح استان وکشور بازتاب وسیعی خواهد داشت و باعث بیدار باش شورا و شهردارهای زیادی در کشور خواهد شد که بی خیال مدام فقط به رتق و فتق امور خود مشغولند.
کد خبر: ۶۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 17 July 2018

تابناک ایلام::حتما تا به حال نام دادستان را شنیده اید. نام دیگر دادستان ،مدعی العموم است و اگر قرار باشد در یک جمله دادستان را تعریف کنیم می‌توان گفت :دادستان نماینده جامعه در دادگاه بوده که وظیفه اش صدور ادعانامه علیه متهمان و نظارت بر اجرای مجازات‌هاست. خلاصه کلام دادستان پیگیر اجرای عدالت است.

 شاید تاکنون براساس روال اجرا شده در دستگاه قضایی کشور ،فکر کرده اید که فقط با شکایت فردی به دادسرا دادستان وارد عمل می شود ،اما دراقع در بخشی از وظایف دادستان ،آن هم صرفا در جرایم شخصی وقابل گذشت است که لازمه ورود دادستان ،ارایه شکایت به دادسرا ست.
 
در بسیاری از جرایم لزومی به ارایه شکایت نیست ،هر گاه که دادستان به عنوان نماینده جامعه احساس کند در حق مردم جفا می شود یا حقی از عموم در معرض تضییع قرار دارد ،با قدرت ورود کرده و با اعلام جرم برعلیه اشخاص حقیقی وحقوقی از حقوق عامه دفاع می کند.
 
کار بسیار خوبی که روز گذشته مالک بهادری دادستان شهرستان ایوان در اعلام جرم برعلیه شورای شهر وشهردار این شهر انجام داد ،درست در مسیر وظایف تعریف شده مدعی العموم بود. شورای شهر و شهردار ایوان ماههاست شهر را به حال خود رها کرده ،خدمات شهری را تعطیل نموده وبوی تعفن ناشی از تعطیلی خدمات شهری ،شهروندان را حسابی کلافه کرده است.
 
شهر ایوان از حداقل های رفاهی شهری نظیر معابر درست وحسابی ،خیابان وفضای سبز مناسب ودر شان شهروندان ایوانی محروم است ،شورای شهر هم به جای استفاده از اهرم نظارتی خود برای کنترل و نظارت واستیضاح شهردار، به منافع خود می اندیشند ،واقعا در این بین اگر دادستان صدای اعتراض شهروندان ایوانی را نشنوند ،چه کسی باید بشنوند؟!
 
کار حساب شده وکم سابقه ای که دادستان ایوان به خاطر کم کاری دو نهاد یعنی شورا و شهرداری انجام داد قطعا در سطح استان وکشور بازتاب وسیعی خواهد داشت و باعث بیدار باش شورا و شهردارهای زیادی در کشور خواهد شد که بی خیال مردم  ،فقط به رتق وفتق امور خود مشغولند.
 
به هرحال آنچه که مشهود است ،مدیران بسیار زیادی در کشور وجود دارند که با تکیه بر رانت ورابطه ،نه تنها بمب آنها را از جایشان تکان نمی دهد ،بلکه بی سروصدا سرشان را در آخور بیت المال کرده ،می لنبند ،می پاشند ،می دزدند ،اما دریغ از یک ذره خدمت رسانی به مردم! اینجاست که باید دادستان شجاع ،دلسوز و آشنا به اموری همچون دادستان ایوان ورود کند تا با اعلام جرم علیه آنان ،خوابشان را آشفته ولااقل در این یک مورد خیال مردم را نیز راحت کنند.
 
انتظار رسانه های استان و افکار عمومی از دادستان های سراسر استان ،اجرای این شیوه پسندیده دادستان ایوان برای حمایت از جامعه است . بی شک در نبود دستگاه نظارتی قوی و یا اهمال ناظران در اجرای وظایف نظارتی ، این دادستان است که با چنین اقداماتی روح امید را در جامعه دمیده وآنان را به وجود فریادرسی امیدوارتر می کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
درود بر جناب بهادری
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
درود بر این دادستان شجاع ودلسوز احسن باید گفت.سایر دستگاهای نظارتی چرا بدرستی انجام وظیفه نمی کنند.چرا استانداری وحوزه مدیریت شهری هیچ گونه دقت لازم در خصوص بررسی شهرداران پبشنهادی از سوی شوراها به عمل نمی اورند این روزها اخبار خوبی از سوی شهرداریها به گوش نمی رسد ....از جمله شهردار حوزه جنوبی ...
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
درود بر این دادستان شجاع ودلسوز احسن باید گفت.سایر دستگاهای نظارتی چرا بدرستی انجام وظیفه نمی کنند.چرا استانداری وحوزه مدیریت شهری هیچ گونه دقت لازم در خصوص بررسی شهرداران پبشنهادی از سوی شوراها به عمل نمی اورند این روزها اخبار خوبی از سوی شهرداریها به گوش نمی رسد ....از جمله شهردار حوزه جنوبی ...
حمید
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
اقا خسته نباشید واقعا حرف این مردم و زدین..بررسی کنین وجدانا...انشا..همه مسولین مثل شما باشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
اگر مدیران ارشد استانی دخالت نکنند وداداستانی را ازطریق دادگستری محکوم به کم کارنشان دادن مسئولین نکنند کار خوبی است مطمئن باشید الان دادستان درفشار است دردوره قبل شورا باهزار بدبختی این شهرداررابرکنارکردند اما استانداری درمقابل خواست مردم مقاومتها کرد تا درشورای بعدی باز با حمایت آنها به کار برگشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
بالاخره تلاشهای دادستانی ایوان نتیجه دادوشهرداروعوامل فساد درشهرداری دیروز بازداشت شدند وصدور وثیقه سنگین ازسوی دادستان فهیم ایوان باعث شد نتوانندوثیقه راجورکنندو جلوی رسوایی رابگیرند امیدواریم بازبه بهانه مصلحت اندیشی مسئولین استانی روند پیگیری قضایی ناقص نماند وافکارعمومی منتظر عملکرد قوه قضائیه است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار