مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: با توجه به کاهش ۵۱ درصد بارندگی در میانگین بلند مدت شیراز، تامین آب آشامیدنی تابستان امسال با مشکل تامین آب مواجه است و نیازمند صرفه جویی شهروندان است.
کد خبر: ۶۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 15 July 2018

الله بخش نظرپور افزود: درصورتی که مردم ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند به طور قطع روز‌های باقی مانده فصل گرم را سپری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مرداد امسال، کلان شهر شیراز با ۷۰۰ هزار متر مکعب کمبود آب روبروست که ۱۰۰ هزار متر مکعب بیشتر از کمبود آب در تیر است.

نظرپور با بیان اینکه متوسط مصرف آب در شیراز ۱۳۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر است، گفت: این میزان باید به ۱۰۵ لیتر کاهش یابد.

اوضاع خراب آبی در فارس

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: شهر شیراز تنها کلان‌شهری است که ۷۵ درصد آب آشامیدنی آن از طریق چاه تأمین می‌شود.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه استان فارس با تنش جدی آب مواجه است ،اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها ، در پنج سال آینده محدودیت آب جدی‌ است که این موضوع معاش، امنیت و خوداتکایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علی اکبری گفت: استان فارس و بویژه در اطراف کلان‌شهر شیراز، ۱۲۰ هزار قطعه باغ شهر ایجادشده که ۸۰ درصد آن‌ها تا یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و بقیه با وسعت بالاتری بوده که همه این‌ها افزایش مصرف آب را در پی داشته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
بله به لطف بی کفایتی مسئولین نامحترم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار