آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان:
آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با انتقاد از اعلام خبر ناصحیح تجاوز به ۴۱ نفر در ایرانشهر آن را سبب هزینه‌سازی برای نظام دانست که موجب فرار برخی متهمین شد و گفت نباید اجازه دهیم دشمن به وحدت اقوام ضربه بزند.
کد خبر: ۶۲۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 22 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان‌وبلوچستان از محل مصلی المهدی شهر زاهدان محل اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، امام جمعه زاهدان گفت دشمن همواره مترصد آسیب‌رسانی به افکار عمومی و خدشه وارد کردن به حیثیت نظام است و وعاظ و سخنرانان باید بسیار مراقب جایگاه و تریبونی که در اختیار دارند باشند.

خطیب جمعه زاهدان با اشاره به تلاش دشمن برای بازی با مسائل قومیتی، اجتماعی و مذهبی بیان داشت که دشمن برای آسیب‌رسانی به وحدت ملی ما سرمایه‌گذاری کرده است و باید بسیار هوشیارانه رفتار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تقدیر از دستگاه قضایی در برخورد مناسب با چند پرونده مهم اخیر در سیستان و بلوچستان افزود بنا به فرموده مقام معظم رهبری (حفظه الله) نباید کاری کرد که به حیثیت دستگاه قضایی خدشه وارد گردد.

حضرت آیت‌الله سلیمانی با اشاره به حادثه ایرانشهر بیان داشت درین موضوع فردی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیردو از ربایش و تجاوز به دخترش در مسیر بازگشت به منزل توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ خبر می‌دهد که موضوع بلافاصله در دستورکار ماموران و کارآگاهان اداره آگاهی قرار می‌گیرد و با همکاری دستگاه قضایی در حداقل زمان خودرو کشف و متهم دستگیر می‌شود.

ایشان ادامه داد با توجه به کشف ۴ نقاب مشکی از خودروی مذکور، تشخیص کارآگاهان بر این است که متهمین ۴ نفر هستند که در این خصوص دو نفر دستگیر می‌شوند، ولی با اعلام این خبر از تریبون نماز عید فطر، دو متهم دیگر متواری می‌شوند که البته تلاش‌های جدی برای دستگیری آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آمار ۴۱ مورد تجاوز افزود که بعد از آنکه اعلام شد هرکس مورد تجاوز بوده است می‌تواند برای شکایت مراجعه کند، تنها ۳ نفر آمده‌اند و این بیانگر ناصحیح بودن آمار بیان شده است.

ایشان همچنین با اشاره به بحران کم آبی در کشور بیان داشتند که ایران روی کمربند کم آبی قرار دارد و استان سیستان‌وبلوچستان نیز در بین استان‌های کشور، از استان‌های کم آب است که باید منابع آب به درستی مدیریت شوند و مدیریت شهری از استفاده چندین‌باره آب برای آبیاری فضای سبز بهره‌گیری نماید.

 خطیب جمعه زاهدان با اشاره به سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع توسط آل سعود، تلاش برای تخریب بقاع متبرکه، از بین بردن آثار ائمه اطهار و جنایاتی مانند آنچه در یمن رخ می‌دهد را از جنایات تفکر وهابیت برشمرد که حاصل دسیسه استعمارگر پیر، انگلیس برای ضربه‌زدن به اسلام است.

گفتنی است حجت الاسلام موحدی‌راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در سخنرانی پیش از خطبه‌ها ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت مهمترین رسالت ما برخورد قاطع با جرایم طبق اسناد و مدارک مستند است، مانند حادثه اخیر ایرانشهر.

وی افزود استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استانهای کشور یکی از کمترین آمارها را در ورودی پرونده به سیستم قضایی دارد و تعداد زندانیان این استان نیز کمترین زندانی را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار