رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:هیچ نظارت و ضابطه ای بر بازار مسکن وجود ندارد و هرکس دلش بخواهد قیمت گذاری می کند. برای همین مجلس پیشنهاد طراحی سامانه قیمت گذاری بر بازار مسکن را به وزارت شهرسازی داده است.
کد خبر: ۶۲۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 18 June 2018

به گزارش تابناک فارس:محمدرضا رضایی کوچی، نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت گذاری مسکن در کشور هیچ سر و سامان و فرمول خاصی ندارد گفت:پیشنهاد شده یک سامانه برای قیمت گذاری مسکن طراحی شود که وزارت راه و شهرسازی هم از این طرح استقبال کرده است. 

وی گفت:وقتی امسال بین 60 تا 80 درصد افزایش قیمت در بخش مسکن داریم یعنی نه نظارتی بر این بخش وجود دارد و نه ضابطه ای و هرکس دلش بخواهد هر قیمتی بخواهد می دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره سامانه خانه های خالی گفت: در حال حاضر برداشت واحدی از میزان نیاز به مسکن در کشور نداریم. از یک سو دولت معتقد است از نظر تعداد واحد مسکونی، اشباع شده ایم و نیازی به ساخت و تولید واحد مسکونی جدید نداریم از سوی دیگر کمیسیون عمران مجلس و مرکز پژوهش های مجلس برداشت دیگری از میزان نیاز به مسکن اعلام می کنند و آن هم این است که در حال حاضر در کشور حدود ۳ میلیون واحد مسکونی کم داریم به اضافه اینکه سالانه یک میلیون واحد جدید هم باید احداث شود. این در حالی است که تعداد ساخت مسکن در کشور به سالانه ۴۰۰ هزار واحد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این مسأله نشان می دهد توازن عرضه و تقاضای مسکن به هم خورده است، گفت: بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی داریم که برای عرضه این خانه ها به بازار، قانون مالیات بر خانه های خالی را تدوین کردیم ولی این قانون متأسفانه اجرایی نشد و نتوانستیم واحدهای خالی را به کمک رفع مشکل کمبود مسکن بیاوریم. کمبود مسکن سبب افزایش ناگهانی و لحظه ای قیمت مسکن شد و نظارتی هم بر این بازار وجود ندارد.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
باسلام خدا بخیر کند از التفات مجلس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا...خودشان همه بساز بنداز هستند ....چراااااااااااااااااااااازیرا نمی خواهندمسکن را به قیمت تمام شده با سود 10 در صد بدهند .چرااااااااااااااااااااا چون قانون جنگل برایشان بیشتر نفع دارد.چراااااااااااااااااااا چون تنها منبعی که دیگر برایشان مانده که جواب وام های میلیادری که پولهای مردم است از بانکهها گرفتند و.باید به بانکهها بر گردانند .همین است ....چرا...کلا برای ارا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار