قمی عضو شورای شهر یزد:
تقاضای برادرانه من از شورای محترم اردکان و جناب آقای تابش ومردم شریف اردکان منافع ، عزت و سابقه ارزشمند شهر اردکان را به هر رفتار یک مدیر گره نزنند ما چه بخواهیم وچه نخواهیم نیازمند همزیستی کنار هم هستیم منافع و مسائل مشترک زیادی داریم که باید با هم حل کنیم .
کد خبر: ۶۰۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 21 May 2018

به گزارش تابناک یزد قمی عضو شورای شهر یزد در سخنانی در صحن علنی نطقی ایراد که به شرح زیر است:
حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می کنم برای همه مان آرزوی توفیق در عبادات دارم ماه رمضان برای ساکنان استان یزد علاوه بر اینکه فرصتی برای عبادت فراهم می کند یادآور سالروز شهادت حضرت آیت الله صدوقی هم هست ایشان الگویی از مدیریت و بزرگتری بعداز انقلاب ارائه دادند که انشالله سرمشق خیلی از مدیران باشد ایشان در عین قاطعیت ، استان را در شرایط حساس کشور با کمترین تنش و با پرهیز از افراط اداره کردند، ایشان نگاهشان صرفاً معطوف به توسعه استان نبود حتی منطقه جنوبشرق و جنوب را در دیدگاه توسعه خودشون هرگز دوراز نظر نداشتند.بعد از ایشان حضور حضرت آیت الله خاتمی در استان یزد باز الگویی کم نظیر در مدیریت کلان بود. با اینکه استان بعداز شهادت آیت الله صدوقی می توانست در شرایط ملتهب قرار گیرد. نمونه ای از اخلاق مداری، نرم خویی ، پرهیز از تبعیض و جامع نگری را با عنوان صفات مدیریتی خودشان در تاریخ استان یزد ثبت کردند.در همین مدت کوتاه آنچنان در دل مردم جا باز کردند که کمتر کسی است که یادی از ایشان به مهر نکند کسی از هم سن و سالهای من نیبست که درسهای اخلاق ایشان را که بعضاً توام با اشک بود فراموش کند. ایشان همواره راهبردهای توسعه استان مانند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی آب یزد را که از زمان شهید صدوقی مدنظر بود در شرایط جنگی دنبال کردند ایشان هم نگاهشان به کل استان بود و محبوب قلبها ماندند . فرزند برومند ایشان جناب آقای سیدمحمد خاتمی به عنوان یک شخصیت بین المللی اهل تعامل که موجب افتخار ایران و استان هستند در قبال همه فشارهاو نارواهایی که به ایشان وارد می کردند هرگز از مدار اخلاق و بردباری خارج نشدند با اینکه از ایشان انتظار می رفت نگاه ویژه به یزد داشته باشند هرگزباعث نشد فراموش کنند رئیس جمهوری اسلامی ایران هستند نه یک منطقه خاص.
اینها پیشوایان استان بودند و برای ما الگوی مدیریت آوردند و برند شدند.
جناب آقای دکتر تابش هم که بحق از سرمایه های استان محسوب می شوند از همین سلاله اند تقاضا من کمترین و امثال من از ایشان آنست که از این ظرفیت اجتماعی و سیاسی که برخوردار شده اند به نفع کل استان استفاده نمایند و این سیره ارزشمند خاندان جلیل خودرا حفظ نمایند.
دور از عقل می دانم که کسی بخواهد خودزنی کند و این ظرفیت ارزشمند را بسوزاند اما جد بزرگوارشان و دایی محترمشان به مایاددادند که به صراحت، دور از کینه و باادب درددل کنیم الزاما این به معنی تخطئه کسی نیست
اما مطالبه حق مان است که از آن نمی گذریم
لازم می دانم باستحضار اعضای محترم شورای اردکان و مردم شریف این شهر برسانم هیچ چشمداشتی و سونظری نسبت به توسعه اردکان و هر یک از شهرهای استان نداریم باور داریم که توسعه یک مقوله همه جانبه و در همه سطوح هست و گر نه ناپایدار خواهد ماند . لذا توسعه یک منطقه خاص و غفلت از مناطق دیگر منجر به توسعه نامتوازن و حتی عدم امنیت در همان منطقه توسعه یافته خواهد شد بنابراین مطالبه ما این است که همه شهرهای استان متوازن و متناسب با امکانات و ظرفیتنهای خود و همسان توسعه یابند برای همین است که بحق استراتژی امنیتی کشور مبتنی بر امنیت منطقه است همه ما امروز آثار توسعه نیافتگی و عدم امنیت در کشورهای همجوار را می بینیم که خواه ناخواه به کشور ما سرایت کرده است
در خصوص مکتوب جناب آقای نوریان مدیرعامل محترم مجتمع صنعتی معدنی چادرملو که در نوع خودش نوبرانه بود و بنده را متهم به دروغ بافی کردند لازم می دانم نکاتی را عرض کنم.
خبر منتشره در مورد ورزشگاه اردکان در رسانه های یزدنیوز، پانا، مبالغی بین 150 تا 200 میلیارد تومان ارزش پروژه ذکر شده و اگر با همین عنوان سرچ ساده در اینترنت می شد متوجه می شدند که اصل خبر چیست و پس از آن با این ادبیات بی محابا زبان به تهمت می گشودند . که همانطور که قبلا عرض کردم اگر نادرست بوده می توانستند رقم صحیح را اعلام کنند اما اساسا بحث ما اعتراض به کمک ایشان به اردکان یا بهاباد نیست محرومیت زدایی و یا توسعه هر شهر ومنطقه برکات واثرات مثبتش به همه استان و کشور می رسد . البته ایشان سعی کردند با جهت دادن افکار عمومی به رقم پروژه ، اصل موضوع را نادیده بگیرند اساسأ بحث ما اصل پروژه ، امکان سنجی سرمایه گذاری و مبانی و شیوه تصمیم گیری در این گونه موارداست .

اما اجازه می خواهم شرح موضوعی را بدهم که مقدمه اعتراض ما بود و بنا نداشتم به جزئیات آن بپردازم اما این رفتار دور از اخلاق مرا وادار کرد که به شرح اتفاقات منجر به این اعتراض بپردازم : بعداز ثبت جهانی یزد بلافاصله این موضوع مطرح شد که اینک یزد در ذره بین جهانیان قرارگرفته است ، فرصت ارزنده ای برای جذب توریست فراهم خواهد شد این یک فرصت بود. اما درمقابل تهدیدی وجود داشت وآن این بود که زیرساختهای یزد برای جذب توریست آماده و کافی نیست یعنی یک فرصت جذب درآمد برای کشور و استان که محیا شده بود می توانست با عدم وجود زیرساختهای لازم سوزانده شود. برای همین آقای شهردار ، ریاست محترم شورا، و بسیاری از اعضای شورای شهر شورا شروع کردیم به رایزنی با صنایع و شرکتهای بزرگ استان برای جلب سرمایه گذاری دراستان . البته انشاا... در فرصتی مناسبی به سهم خود نکات مثبت و منفی فرآیند جذب سرمایه گذاری در یزد را باستحضار همه می رسانم که امروز از حوصله این جلسه خارج است .
اما جناب شهردار وریاست محترم شورا به وزیر محترم صنعت،معدن و تجارت نیز مراجعه کردند و درخواست داشتند که بعضی از مجتمع های بزرگ صنعتی معدنی را ترغیب به سرمایه گذاری کنند . لازم است ذکر کنم مردم یزد واستان نیاز به اعانه ندارندآنان روی منابع غنی نشسته اند که سخاوتمندانه و خردمندانه اجازه بهره مندی آن را به کشور داده اند و وظیفه خودرا در توسعه کشور می شناسند . پس درخواست برای سرمایه گذاری بوده است وزیر محترم صنعت هم یکی از صنایعی که توصیه کرده بودند چادرملو بوده است پیگیریهای جناب شهردار هربار با نظر مساعد وزیر محترم و وعده های مدیرعامل محترم روبرو شده است .
من بعدا از آقای شهردار پرسش کردم که نتیجه چادرملو چی شد.
ایشان توضیح دادند علیرغم پیگیری نتیجه ای حاصل نشده است . و پس از آن هم تاکید مجدد وزیر محترم صنعت نتیجه ای در بر نداشته است . اما به یکباره ما در خبرها دیدیم که سرمایه گذاری کاملا مشابه و با ویزگیهای درخواستی در اردکان به فاصله نزدیکی کلنگ خورد
این تقارن را چگونه تعبیر کنیم ؟
البته من قرارنیست جناب مدیرعامل را به دروغ بافی ویا بی صداقتی با شهردار متهم کنم تنها افکار عمومی را به قضاوت در مورد این واکنش ورفتار دعوت می کنم ..
تقاضای برادرانه من از شورای محترم اردکان و جناب آقای تابش ومردم شریف اردکان منافع ، عزت و سابقه ارزشمند شهر اردکان را به هر رفتار یک مدیر گره نزنند ما چه بخواهیم وچه نخواهیم نیازمند همزیستی کنار هم هستیم منافع و مسائل مشترک زیادی داریم که باید با هم حل کنیم . تصور اینکه ایجاد تنش منطقه ای دیگر برای استان برنده ای دارد فکر باطلی است . خود بزرگ بینی ها و قلدری ها هرگز پابرجا نمی ماند و همه ما بهتر است از آن پرهیز کنیم .
ما مردم باید سالها کنار هم زندگی کنیم. مدیران مهمان میایند و می روند در جهت منافع مردم و حفظ وحدت استان باشند قدمشان برچشم وغیرآن زیر بار نمی رویم
لذا کسی مانع توسعه اردکان نیست و اردکان برای استان افتخارهای بی شماری آورده است . اما مرکز استان در توسعه همه استان نقش و سهم دارد و باید مصالح آن در نظر گرفته شود پس ذره ای از خواسته خود کوتاه نمی آئیم و رفتار نوبرانه مدیرعامل محترم چادرملو با شهردار محترم و مکتوب توهین آمیز ایشان را
خطاب به اعضا شورا ، عیر متعارف و دور از اخلاق می دانبم
جناب آقایی سفید ! در مورد مکتوب ایشان و توهین وتهمت شان به شخص من اصلأ مهم نیست .ما قبلأ هم از این افاضات از زبانهای مختلف شنیدیم چرا که قبل از ورود به شورا و طی این مدت عضویت در شورا زیر بار خیلی ناحقی ها نرفتیم پس خیلی بعید است که تا آخر دوره هم تحملمون کنند حالا تهدید رد صلاحیت در دورده بعدی خیلی کارساز نیست ما تا لحظه ای که هستیم سعی می کنیم با کیفیت و اثربخش باشیم بیشتر به عرض دوره فکر می کنیم تا طول دوره . اما خطاب وعتاب مدیرعامل محترم چادرملو به عضو شورا با آن ادبیات سخیف شأن شورا و رأی مردم را نشانه رفته است . انتظاردارم همچون قبل پاسدار این شأن و رای باشید
از جناب مدیرعامل می خواهم برای کوتاه شدن بحث شخصأ از شورا عذرخواهی بفرمایند وگرنه گفتنی بسیار است اگر سکوت می کنیم حفظ مصالح استان و کشور را ارجح میدانیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار