مدیرکل انتقال خون ایلام ؛
مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: مهمترین هدف اداره کل انتقال خون استان در سالجاری افزایش ۶ درصدی امار اهدا کنندگان خون نسبت به سال گذشته است که در صورت محقق این امر، این اداره کل اماده ی پاسخگویی به نیازهای ١۴ هزارنفر از هم شهروندان است.
کد خبر: ۶۰۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 21 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهدی اکبری دهبالایی اظهار کرد: سال گذشته نسبت به سال ٩۵ با افزایش ١۰ درصدی مراجعه کنندگان مردمی مواجهه بوده ایم که تفاوت آن خارج شدن اهدا کنندگان بار اول از چرخه اهدای خون است زیرا بیشتر از ٨۰ درصد عفونت های ویروسی مربوط به این افراد است.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام عنوان کرد : فلسفه وجود را برطرف کردن کمبودهای فراورده های خونی در کشور است .

وی یادآور شد: شبکه ملی خون رسان هر زمان که نیازمند فراورده های خونی باشد ادارات کل انتقال خون کشور برای رفع مشکل بسیج می شوند.

وی افزود: اگر استان با کمبود فراوردهای خونی مواجهه شود و استان هایی که شرایط ذخیره داشته اند در این راستا کمک رسانی خواهند نمود.

 
 آمادگی مراکز انتقال خون ایلام برای خونگیری در ماه رمضان
 
مدیرکل انتقال خون ایلام اظهار داشت : مرکز انتقال خون ایلام در ایام رمضان در دو نوبت صبح و شب  اقدام به خونگیری از هم استانی ها می کند.
 
دکتر اکبری دهبالایی تاکید کرد : ساعت خونگیری صبح  از ساعت ۸ الی ۱۲:۳۰ و شب  از ساعت۲۰ الی ۱۵ دقیقه بامداد  است.
 
وی افزود :با توجه به کاهش خونگیری در ایام رمضان و نیاز بودن فراورده های خونی برای بیماران نیازمند لذا از مردم استان درخواست می شود  برای جبران این کمبود در ساعات مشخص شده  به این مرکز  واقع در سعدی جنوبی مراجعه کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار