مدیرکل زندان های ایلام؛
مدیرکل زندان های ایلام گفت : اشاعه فرهنگ کتابخوانی، زمینه ساز اصلاح و بازپروری زندانیان است و مسیر بازپروری آنها را هموارتر می کند.
کد خبر: ۵۹۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 24 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان ایلام در دیدار با مراد جلیلیان مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان ضمن تقدیر از تعامل اثر بخش و سازنده نهاد کتابخانه های عمومی استان با زندان های ایلام، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ کتابخوانی، زمینه ساز اصلاح و بازپروری زندانیان است و مسیر بازپروری آنها را هموارتر می کند.

کشوری گفت: افزایش سرانه کتابخوانی در سطح زندان های استان و ایجاد علاقه در زندانیان به مطالعه و بهره مندی از دانش و علم ، روش درست زندگی را برای آنها نمایان می کند و از رفتارهای آسیب زای زندانیان به شدت می کاهد.


وی عنوان داشت: بی تردید جامعه ای که در آن فضای مطالعه، پژوهش و تحقیق، به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، به شکل مطلوب و بدون قید و بندهای دست و پاگیر فراهم باشد کمتر از فرهنگ بیگانه تاثیر می پذیرد تا جامعه ای که از فرهنگ مطالعه و تحقیق دور است و همین امر در بین جامعه زندانیان نیز صدق می کند و به اصلاح و بازسازی آنها می انجامد.


جلیلیان در ادامه همکاری و همفکری با هدف رشد و بالندگی و همچنین بالابردن سطح آگاهی ها را عامل پویایی و کارآمدی مجموعه ها و نهادها دانست وافزود: دانش و تولید علم بر توسعه کشور کمک می کند و این رسالت مهم با همدلی و هم اندیشی در حوزه های مختلف و ارائه راهکارهای درست، میسر است.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین زندانیان را دست یارای زندانبانان در توسعه اقدامات تأمینی و تربیتی دانست و برای همکاری اثربخش و استمرار تعامل فیمابین اعلام آمادگی کرد.


مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان افزود: اداره یک جامعه اهل مطالعه و فهیم و با فرهنگ، به طریق اولی آسان تر از جامعه ای است که از علم و دانش فاصله دارد و قطعا به صرفه و صلاح نیز نزدیک تر است.

جلیلیان گفت: با تجهیز کتابخانه ها در سطح زندان های استان و بهره مندی از دیگر ظرفیت های موجود می توان شاهد بازگشت سالم زندانیان به جامعه باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار