گذشته از دلایل اینکه چرا عدل هاشمی اینگونه صریح و بی مهابا به استاندار و عملکرد وی می تازد ، برخی آتشبیاران معرکه هم خود حکایتی جالب تر از این جدل ها دارد.
کد خبر: ۵۹۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 21 April 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدتی است که ظواهر از اختلاف شدید بین نماینده کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حکایت دارد. اینکه این اتفاق از چه زمانی و بر سر چه موضوعی یا از طرف کدام یک از این دو آغاز شد و اینکه چه می شود یا چه باید بشود مورد نظر در این نوشته نیست بلکه چگونگی دامنه دار شدن آن و آتشبیاران معرکه مورد نظر است.
در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد ، جدل ها مدتی است که به شدت قومیتی شده است و شما کمتر می بینید که اختلافات در میان نخبگان ، مسئولان و حتی رسانه ها در خصوص مسائل توسعه ای باشد بلکه بیشتر بر سر سهم خواهی های منطقه ای در کلان استان و طایفه ای در سطح شهرستان است. مدتی ماجرای تاجگردون و زارعی بر سر افزایش نفوذ ، تاثیرگذاری و سهم خواهی نقل محافل و مجالس و بازار تحلیل بود و در این بین چیزی به نام دایره انصاف هم در کار نبود و هر کسی با قدرت تمام از منطقه خود می گفت و بر حریف هم بی مهابا می کوبید!
ماجرای جدل های بویراحمد و گچساران همچنان مسیر خود را در میان مدیران استانی با شدت تمام پیش می برد تا جایی که  بسیاری از تخلفات مدیران کل مربوط به دادن سهم های ویژه در حوزه تحت مدیریت به افراد گزینش شده قومیتی است که البته در این خصوص متاسفانه به یک امر مقبول و پذیرفته شده تبدیل شده است به گونه ای که متهم ترین مدیر در این زمینه ، ارتقاء هم پیدا می کند!
اما چند مدتی است که موضوع دیگری در اینگونه موضوعات تیتر رسانه ها و محافل شده است و آن هم جنگ های لفظی نماینده کهگیلویه ، بهمئی،چرام و لنده با استاندار کهگیلویه و بویراحمد است که روز به روز بر شدت و مواضع تند آن افزوده می شود.(لازم به ذکر است در این زمینه حملات تند لفظی از طرف عدل هاشمی صورت می گیرد و تاکنون واکنش خاصی از طرف احمدی صورت نگرفته است.)
گذشته از دلایل اینکه چرا عدل هاشمی اینگونه صریح و بی مهابا به استاندار و عملکرد وی می تازد ، ماجرای برخی آتشبیاران معرکه هم خود حکایتی جالب تر از این جدل ها دارد. 
امتیازگیری با هوچی گری؟
اولین نکته که بسیار هم جالب است اطرافیان و مشاوران عدل هاشمی هستند که چرا موضوع خواسته های سیاسی یا سهم خواهی ها خود را از استاندار (چیزی که متاسفانه معمول شده است) اینگونه با هوچی گری و انتخاب مسیری که استاندار را مجبور به عمل نکردن به آن ها می کند ، انتخاب می کنند.
تا جایی که همه می دانند اینگونه تقاضاها با نوعی لابیگری ، رایزنی و یا ایجاد فشار از راه های مختلف غیرعلنی صورت می گیرد نه با استفاده از تریبون هایی که در معرض دید دوربین ها و خبرنگاران است! کاملا مشخص است افرادی که به عدل هاشمی مشاوره می دهند در زمین شخص دیگری بازی می کنند که اگر عمدی هم نباشد ، بی تدبیری است ، اگر قرار باشد استاندار پس از حملات لفظی هاشمی در محافل عمومی ، خواسته های وی را بپذیرد دیگر چیزی از استقلال برای خود نمی گذارد ! پس کاملا واضح است که برنده این کارزار هاشمی نیست چرا که  مشاورانش اهرم های فشار عدل هاشمی را یا نمی شناسند و یا سعی در خنثی سازی این اهرم ها برای کمک به رقیب انتخاباتی وی در انتخابات بعدی را دارند!
 
استاندار خوب ، نماینده بد! مدیر دولتی بی ادب نمی شود!
 
متاسفانه برخی اطرافیان عدل هاشمی بیش از آنکه برای موفقیت وی در برنامه هایش تلاش کنند به فکر به دست آوردن سهمی برای خود و یا اینکه اثبات قدرت خود در تاثیرگذاری بر مواضع عدل هاشمی هستند در صورتیکه اگر دغدغه حوزه ی انتخابیه را داشتند مطمئنا سعی در کمک به هاشمی برای فشاری که کارگر بر استاندار باشد ، برنامه ریزی می کردند نه اینکه وی را به مسیری هل دهند تا راه را برای بهره مندی دیگر مناطق استان از برنامه های استاندار فراهم کنند و پس از 4 سال همین ناهماهنگی با نماینده دولت را به عنوان عملکرد ضعیف در کارنامه ی وی قرار دهند!(جالب است بدانید این افراد در موفقیت عدل هاشمی در انتخابات کمترین نقش را داشته اند!)
"استاندار خوب،نماینده بد!"
دومین نکته در این ماجرا برخی دست به قلم ها هستند که برخی از آن ها در گذشته با "نه" های قاطعی از طرف هاشمی برای سهم خواهی (عمدتا مادی) مواجه شده اند. به نظر می رسد برخی از این قلم هایی که امروزه سعی در حمایت از استاندار و حمله به هاشمی دارند دو هدف را دنبال می کنند اولا تسویه حساب "نه" قبلی هاشمی و دوم دوختن کیسه برای استاندار تا ببینند حال که از عدل هاشمی مایوس شده اند می توانند در این آب گل آلود ماهی از برکه استاندار صید کنند یا نه!
عدل هاشمی در محافل رسمی و غیر رسمی از باج خواهی برخی قلم به دستان گفته بود و می گفت مگر این افراد می خواهند برای من چه کاری انجام دهند که مطالبه هایی سنگین می کنند! من هدفم کمک به توسعه منطقه است و عزت و ذلتم هم دست خداست و قرار نیست با یک یادداشت یا خبر پولی من عزیز شوم بلکه عزت من در دست خدا و عملکرد خودم است.
متاسفانه در ماجرای تنش های عدل هاشمی و استاندار عده ای سعی دارند به افکار عمومی "استاندار خوب،نماینده بد!" را قالب کنند و البته برخی قلم ها اینقدر بد و چاپلوسانه به حمایت استاندار رفته اند که همه را به این فکر می اندازد که پشت این قلم زدن یک زد و بند است! و یا این که یک عقده گشایی بر علیه هاشمی است! 
درمورد استاندار تقریبا یقین شده است که وی برای توسعه استان فراتر از مسائل سیاسی و قومیتی برنامه دارد اما در این بین برخی منفعت طلبان سرشان تا فعلا بی کلاه مانده است! و البته بی کار هم ننشسته اند.
مدیر دولتی بی ادب نمی شود!
جدیدترین تنش هاشمی و استاندار مربوط به جشنواره بزرگ ایل بهمئی در دیشموک در چند روز گذشته است که در این همایش علاوه بر سخنان هاشمی ، نقل قولی از مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی نفت مطرح شد مبنی بر اینکه امیریان به عدل هاشمی گفته "شما اول فارسی حرف زدن را یاد بگیر بعد تقاضای اعتبار کن" که در صورت صحت باید بر حال و روز این مردم گریست چرا که برخی رسانه ها اینقدر با آب و تاب به آن پرداختند که گویا یکی از بهترین جملات تاریخ را منتشر می کنند! این قلم به دستان آنقدر در فکر حمله و انتقام هستند که گاها اصالت خود را هم به باد تمسخر می گیرند ! ای کاش در میان برخی لرزبانان کمی هم مانند برخی اقوام دیگر این غیرت وجود داشت که سعی کنند فرهنگ ، زبان و لهجه خود را با ارزش بدانند و آن را مورد تمسخر قرار ندهند. ببینید در مجلس بسیاری از کرد زبانان ، ترک زبانان و دیگر زبان ها و لهجه ها به راحتی فارسی را با همان لهجه های خود صحبت می کنند که همه اصالتشان را ببینند و بشناسند. 
اما نکته تاسف برانگیز ماجرا جایی است که امیریان گفتن چنین سخنانی از طرف خودش را کذب محض می داند اما عده ای بر انتشار آن اصرار دارند . وی در گفتگویی به این موضوع اشاره و در پاسخ به این سوال که آیا چنین جمله ای را گفته است یا نه ، می گوید :"این کذب ، کذب ، کذب محض است من اصلا اهل اینگونه ادبیات نیستم ، اقای هاشمی نماینده مردم شریف و دلیر و سلحشور کهگیلویه ، بهمئی،چرام و لنده هستند نه من بلکه هیچکس جرات جسارت به ایشان را ندارد و من بشدت تکذیب میکنم اینها کارهای ضد مردمی میکنند، اینها مخالف مردمند، دشمن وحدت مردمند و دشمن مردمند کسانیکه چنین حرفهایی را میزنند و من بشدت تکذیب میکنم."
اما نکته ای دیگر این است که چرا عده ای اینگونه سعی در تخریب دارند ؟ مگر می شود نماینده دولت اینقدر بی ادب باشد که در میان قوم لر به لهجه و نماینده ی آن ها توهین کند ؟ از طرف نمایندگان که متاسفانه چندان نظارتی بر کار آن ها نیست چنین سخنانی دور از انتظار نیست مانند نوروزیان نماینده هتاک به قوم لر ! اما برای مدیران دولتی بی شک چنین الفاظ بی ادبانه ای دردسرساز خواهد شد و باید گفت : نماینده ی دولت بی ادب نمی شود! 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
بابا احمدی که واقعا در استان تاکنون توانایی هیچ کار نتواست بکند.فقط حرف .بهش بگید لطفا بذارید نماینده کارش را انجام دهد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
باسلام و عرض ادب خدمت نگارنده محترم
مطالب را گرچه دست وپاشکسته بیان فرمودید اماانچه حائض اهمیت است ولازم بوددراین نوشتاربه آن اشاره ای میشدبیان این نکته است:درحالت کنونی که بقول شما یه عده طرفداراستاندارو یه عده طرفدارنماینده مطالبه وسهم خواهی میکنن جای بسی تاسف است که تاکنون در هردولتی که سر کارآمده مسئولین فقط وفقط بین این دو تقسیم شده انگار نه انگارکه دیگرانی که درطیف دولت یا نماینده نیستن حرفی هم برای گفتن دارندبسیارتاسف برانگیزاست مسائلی که در استان مامیگذرددوست داشتم قلم شما نیز ازحقوق افرادوجمعیت مستقلی که نه دستی بردامان نماینده دارندونه سَر و سِری بااستاندار هم میگفت تکلیف چیست واقعاتا کی باید به اینصورت باشدآیا زمان آن نرسیده است که حداقل رسانه ها باتحریم پخش وخبررسانی ازمسئولین وصاحب منصبان سیاسی به نوعی معترض برعملکرد آنان شود تاشایدنوش دارویی به جسم مجروح وسیاست زده استانمان شودوازاین تب کشنده ی قومیت گرایی وباندبازی و....رهایی یابیم.براستی چه کسی یا کسانی باید اتخاذتصمیم کنند......؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار