نماینده مردم شیراز در نطقش در مجلس شورای اسلامی مدعی وجود مافیا یا شبه مافیا در حوزه خودرو شد و افزود نه رئیس جمهور قبلی و نه دیوان عدالت اداری نتوانست جلو ظلم خودروسازی را بگیرد.
کد خبر: ۵۹۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ 19 April 2018

به گزارش تابناک فارس:بهرام پارسایی خودروهای داخلی را داعش آهنین خواند و با ارائه آمار مرگ و میر فاجعه بار این خودروها خواستار توقف تولیدشان شد.

پارسایی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت:جان ایرانی مهمتر از کالای ایرانیست و رهبر انقلاب نیز تاکید بر مرغوبیت کالاها دارند.

وی افزود در ده سال گذشته تلفات خودروهای داخلی بیش از 240 هزار نفر بوده است که این یعنی 1 کشته و 2 معلول و 10 مصدوم و 2 زن سرپرست خانوار و 2 کودک یتیم به ازای ایجاد هر شغل!که این اشتغال زایی هیچ توجیهی ندارد و ما داریم به ازای اشتغالزایی با مردم می جنگیم.

نماینده شیراز همچنین به رانت خواری در حوزه واردات خودرو اشاره کرد و گفت:در سال گذشته به واسطه یک انحصار میلیاردها تومان به جیب سودجویان رفت.

بهرام پارسایی مدعی وجود مافیا یا شبه مافیا در حوزه خودرو شد و افزود نه رئیس جمهور قبلی و نه دیوان عدالت اداری نتوانست جلو ظلم خودروسازی را بگیرد.

وی در مورد عدم توجیه اقتصادی خودروسازی به زیان 5هزار میلیاردی و بدهی 29 هزار میلیاردی ایران خودرو اشاره کرد و افزود:ترکیه 21 میلیون خودرو دارد و روزی 8 میلیون لیتر سوخت مصرف می کند و ایران با 19 میلیون خودرو روزی 81 میلیون لیتر سوخت مصرف میکنند که یارانه سوخت آن 40هزار میلیارد تومان می شود و می توان همین پول را به کارگران داد و خودروسازی را تعطیل کرد تا نه اینقدر کشته بدهیم و نه هوا را آلوده کنیم.

پارسایی در پایان خبر از ارائه طرح 2 فوریتی در این خصوص داد و از نمایندگان خواست به آن رأی دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
خودروسازی را نمی شود تعطیل کرد بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید و نهادها بر تولید خودرو سهم می بندندو سربار ملت شده و هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
مشکل اینجاست که تقریباً همه بجزمردم عضواین مافیاهستند ودارند ازآن سود می برند.بنابراین هیچ امیدی به بهبود اوضاع خودروسازی درایران نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار